2,2 millió dolláros bírságot fizetett a Vizio, a világ egyik legnagyobb okostévé gyártója, amiért rajtakapták, hogy eszközeivel kémkedik a felhasználói után, azok beleegyezése nélkül. Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) hétfőn jelentette be, hogy megállapodtak a Vizióval.
A gyártó Smart Interactivity funkcióval ellátott, nagyjából 11 millió eladott készüléke tévézési szokásokat, IP címeket, közeli Wi-Fi hálózatok információit gyűjtötte be, ezeket az irányítószámmal együtt harmadik félnek értékesítette a vállalat, arra használva az engedély nélkül megszerzett adatokat, hogy célzott hirdetéseket jelenítsenek meg a felhasználóknál.
Az FTC abban is megállapodott a gyártóval, hogy hagyjon fel a kémkedéssel, illetve törölje az így megszerzett adatok zömét, a jövőben pedig csak a felhasználók beleegyezésével gyűjtsön adatokat a felhasználókról.
A kereskedelmi bizottság tájékoztatása szerint a dátum, az időpont, a csatorna feljegyzése mellett az adatvadász szoftver másodpercenként egy alkalommal rögzítette a pixeleket is, ezeket aztán egy olyan adatbázissal vetve össze, ami alapján meghatározhatta, milyen filmet, tévés műsort, reklámot, vagy más típusú tartalmat fogyasztott éppen a néző.