A fiatal felnőtt nők körében a legnépszerűbb az Instagram Magyarországon

Elkészült a harmadik Magyar Instagram Körkép: 1,74 millió magyar használja a képmegosztót. A jelentés bárki számára elérhető.

A Crane adatvezérelt marketingügynökség jelentése szerint az Instagram saját adataiból az derül ki, hogy több a női felhasználó a magyarok között: 940 ezer a nők és 800 ezer a férfiak száma. A korosztályi eloszlást tekintve a legtöbb Instagram-használó Magyarországon a felmérés szerint jelenleg a 25-44 évesek köréből kerül ki: 750 ezren tartoznak ide, de alig marad le a 13-24 évesek csoportja 740 ezer fővel.

A márkák, ismert emberek kikerülhetetlen tényezővé váltak a magyar Instagram térképén, a válaszadók fele követ legalább egy magyar hírességet, influencert. Óriási nemzetközi népszerűsége miatt Palvin Barbara magasan vezet a magyar hírességek között a követők számát tekintve, őt a divatblogger Csinger Andy és a modell, Lévai Adrienn követik. A magyar férfiak közül az Instán Istenes Bence és a YouTube-sztár Dancsó Péter a legnépszerűbbek.

A celebek mellett a márkák is egyre népszerűbbek Instagramon

A márkák számára az Instagram kiemelten fontos kommunikációs eszközzé vált az elmúlt években. Ezt jól mutatja az is, hogy mára a felmérésben részt vevő magyar instázók majdnem fele (49%) követ valamilyen márka- vagy céges profilt is. A válaszadók közel 60%-a szerint egy márka Instagram-oldala is lehet olyan érdekes, mint egy személyé, 70% konkrétan rákeres egy adott márkára vagy cégre. Ugyanakkor 85% rányomott már legalább egyszer az unfollow gombra, ha nem tetszett neki, amit látott.

Havonta töltünk fel, de naponta nézünk rá

Bár a válaszadók háromnegyede naponta többször is megnézi az Instát, egyre ritkábban posztolnak: az elmúlt három évben fokozatosan csökkent a feltöltések gyakorisága, és a legtöbben már csak havonta osztanak meg képet vagy videót. A 13-24 év közöttiek még mindig a legaktívabbak, illetve a nők gyakrabban posztolnak az Instagramra: minden harmadik nő hetente, a 45 év felettiek 13%-a pedig naponta.

Sikeres a Stories funkció

A 2016-ban bevezetett Stories lényege, hogy a felhasználók úgy is megoszthatnak tartalmakat, hogy azok 24 óráig láthatóak csak a követők számára. A funkciót a magyar instagramozók is előszeretettel használják, és nemcsak feltölteni szeretik a Stories tartalmakat, de nézegetni is. A márkák sztorijait például a válaszadók több mint egyharmada kíséri figyelemmel.

A címkézés, a hashtagek használata csökkent, a magyarok 27%-a a kutatás szerint egyáltalán nem használja, akik viszont igen, egyre kevésbé írnak magyar szavakat a # jel után (13%, 2016:16%).

 

Módszertan

A Magyar Instagram Körkép 3.0 összesen 5498 kitöltő válaszai alapján készült. Idén a hölgyek voltak vállalkozóbb kedvűek: közülük több mint kétszer annyian osztották meg a kutatást készítő CRANE adatvezérelt marketing ügynökséggel Insta-használati szokásaikat, mint a férfiak oldaláról. A megkérdezés online zajlott, és a részvételre a Facebookon, az Instagramon, illetve a sajtóban és blogokon kérték meg az embereket.

Azóta történt

Előzmények