A képeslapot nem szorította ki az sms

A mobiltelefon- és az internethasználat folyamatos növekedése ellenére továbbra is virágzik, sőt növekszik a papír alapú kommunikáció, legalábbis erről árulkodnak a Magyar Posta (MP) Rt. adatai. Idén december 1-24. között ugyanis már öt százalékkal több levelet, képeslapot adtak fel, mint tavaly az év teljes utolsó hónapjában, amikor is ez a szám valamivel meghaladta a 76,58 milliót. Időközben az év során is megnőtt a levelezési kedv, amíg ugyanis 1996-ban egy átlagosnak tekinthető hónapban - májusban - 37,2 millió levelet dobtak postára (akkor decemberben ennek dupláját), addig tavaly májusban már 53,3 milliót. December mindig is kiemelkedő időszak, s így volt ez idén is: december 18-án - a csúcsnapon - 4,6 millió levelet adtak fel, de még a következő napokban is 3-4 millió között volt a levélforgalom - mondta Tomecskó Tamás, a MP szóvivője, aki hozzátette, hogy még december 24-én is kétmilliót meghaladó levelet indítottak útjára. Mindeközben csökken az utcai levélszekrényekbe bedobott küldemények száma, idén december 1-23. között a budapesti postaládákból 750 ezer ilyen küldeményt szállítottak el, ez a szám 25 százalékkal elmarad a tavalyitól. Az évek során élénkülő levélforgalom mellett a csomagküldő kedv nem igazán változott. Tavaly májusban és decemberben is körülbelül 600 ezer csomagot adtak fel - idén is hasonló ez a mennyiség -, bár a számokon vélhetően némileg javítanak az ünnepi adatok.

A papír alapú levelet tehát nem szorította háttérbe az elektronikus kommunikáció, pedig ez az utóbbi néhány évben hatalmas léptékben fejlődött. A különböző mobiltelefonos üdvözlések népszerűségét jelzi, hogy a T-Mobile sms-központjai karácsony napjaiban átlagosan 5,5-ször több szöveges üzenetet továbbítottak, mint egy átlagos hétköznapon. (Egy átlagos napon körülbelül 1,8 millió kimenő sms-t szoktak regisztrálni). Közülük is kiemelkedő volt a december 24-i forgalom. A társaságtól azt is megtudtuk, hogy szilveszterkor általában megnégyszereződik az sms-ek száma - ilyenkor tehát a karácsonyi időszakhoz képest kevesebb az sms, ám jóval intenzívebb módon bonyolódik le. Tavaly szilveszterkor alig 2 óra leforgása alatt 1,8 millió sms-t küldtek a társaság ügyfelei, azaz közel annyit, mint máskor 24 óra alatt, és ez az arány várhatóan idén év végén is hasonló lesz.

Azóta történt

Előzmények