A magyar Vodafone az élre ugrott

Az egy előfizetőre jutó átlagos havi bevétel (arpu) alapján a Vodafone Magyarország 2005 átlagában lekörözte mindkét versenytársát, ráadásul úgy, hogy a brit cég az előfizetői számot tekintve a harmadik a magyar piacon – mondta Vitai Attila, a társaság leköszönő vezérigazgatója egy tegnapi sajtóbeszélgetésen. (Vitai karrierjét a Vodafone törökországi vállalatának vezérigazgatói székében folytatja.) A cégvezér a magyar vállalkozás tavalyi pénzügyi eredményével kapcsolatban a Napi Gazdaság érdeklődésére elmondta, hogy nyereségesen dolgoztak, bár ennek pontos mértékét nem árulta el. A 2005-ös bevételt sem konkretizálta Vitai, de ha a cégnek körülbelül kétmillió ügyfele volt az év végén, s az egy főre jutó átlagos bevétel 5000 forintot meghaladó, akkor az 12 hónap alatt 128 milliárd forint körüli bevételt hozhatott.

A Vitait váltó görög Babisz Mazarakisz elmondta, hogy Magyarországon is nagyon erős a verseny, magas a mobilpenetráció, 100-ból 90 embernek van mobilja. Az ügyfelek a legjobb ajánlatot akarják megszerezni, vagyis a társaságoknak vonzó ajánlattal kell előrukkolniuk, ehhez pedig saját befektetésekre lesz szükség. A Napi Gazdaság azon kérdésére, hogy ez azt jelenti-e, hogy a korábbiakhoz képest az új vezérigazgató az anyacég felhatalmazása alapján nagyobb összeget költhet el, mint elődje, Vitai elmondta, hogy eddig is annyi pénz állt a társaság rendelkezésére, amennyire szüksége volt.

Azóta történt

Előzmények