Az Adblock Plus ne tiltson automatikusan!

Ha létezik olyan program, melyet a hirdetők szívből utálnak, akkor az a népszerű Firefox-kiterjesztés, az Adblock Plus, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy letiltsák az online hirdetések megjelenését. Az iparági szereplőkkel folyton harcban álló fejlesztő, Wladimir Palant tegnap meglepő javaslattal állt elő blogjában: egy olyan szoftveres megoldást mutatott be, mely esetleg lehetővé tenné a hirdetőknek (ha a felhasználó is egyetért), hogy ne blokkolják reklámjaikat.

Palant elmondja, hogy egyáltalán nem célja a hirdetési ipar szétzilálása, hiszen az internetes cégek első számú bevételi forrását a reklámok adják, viszont be kell látni, hogy az online hirdetések egyre agresszívabbak, egyre tolakodóbbak, ahogy a webmesterek igyekeznek a lehető leghatékonyabb módszereket megtalálni és alkalmazni. A fejlesztő szerint ezért olyan népszerű az Adblock Plus.

Palant javaslata szerint kisebb szemléletváltásra van szükség mindkét oldalon: ahelyett, hogy programja alapból letiltana minden reklámot, egy olyan megoldást kínál, ahol a felhasználónak döntenie kellene, hogy engedélyezi-e a hirdetéseket. A hirdetések szelektálására eddig is volt lehetőség a blokkoló szoftverben, ám a felhasználók többsége ezt az eszközt nem alkalmazta. Ezért Palant most egy olyan, a hirdetésre való rákérdezésre irányító HTML-kódot javasol beépíteni a weboldalakba, melyet látva az Adblock Plus feldobna egy párbeszédablakot, s a felhasználónak döntenie kellene: az általa sűrűn látogatott oldalon kíván-e hirdetéseket látni, avagy nem, esetleg később határozna erről.

A fejlesztő szerint ez kiváló kompromisszumos megoldás lenne, melyben mindkét fél engedhetne merev elveiből, emellett a rég húzódó és mindinkább elmérgesedő vitának is véget vethetne. Palant szerint azért is van kissé túllihegve az ügy, mivel adatai szerint a Firefox-felhasználók mindössze 5 százaléka használja a hirdetésblokkoló programot.

Az InformationWeek által megkérdezett marketingszakemberek is üdvözölték a javaslatot.

Előzmények