Az antivírusgyártók megmondják, hogy kell a termékeiket tesztelni

A vírusirtó programokat fejlesztő vállalatok maguk tervezik kidolgozni azt a módszertant, amellyel majd a független laborok és szaklapok tesztelik termékeiket. A kezdeményezés tavaly májusban indult el – miután több cég is kifogásolta, hogy a programjaik a nem megfelelő metodológia miatt szerepeltek gyengébben egyes teszteken – és a héten öltött hivatalos formát az Anti-Malware Testing Standards Organization (AMTSO) megalakulásával. A házigazda Panda Security által vezetett bilbaói tanácskozáson több mint 40 érdekelt cég és tesztlabor csatlakozott az új szervezethez.

„Ahogy a rosszindulatú programok elleni megoldások egyre összetettebbek lesznek, sok ma használatos teszt már nem tudja megfelelően mérni a hatékonyságukat, ezért nem elég alapos, pontatlan és félrevezető terméktesztet készülnek. Az AMTSO célja a tesztmódszertanok objektivitásának, minőségének és relevanciájának javítása” – áll a szervezet által kiadott első sajtóközleményben. A tagok szerint a vásárlói döntések meghozatalában az efféle termékteszteknek fontos szerepe van, ezért a szervezet közvetett módon a vásárlók alaposabb tájékoztatásán dolgozik.

„Meglehetősen érdekes egy ilyen tanácskozás, ugyanis folyamatosan evidenciák merülnek fel, és a végén mindenki azt gondolja: Miért nem gondoltunk erre már korábban? Óriási sikernek tartjuk, hogy az iparág nagyjait sikerült egy asztalhoz ültetnünk, ráadásul úgy, hogy a végén mindenki egyetértett” – kommentálta Sándor Zsolt, a Panda Security magyarországi igazgatója az összefogás hírét.

Az AMTSO tagjai között van többek között az AVG, a BitDefender, az ESET, az F-Secure, a Kaspersky Lab, a McAfee, a Microsoft, a Panda Security, a Symantec és a Virusbuster, illetve a tesztlaborok közül az AV-Comparatives és az AV-Test.org.

Azóta történt

Előzmények