Az európai cégek nem blogolnak

A kis- és középvállalatok kevesebb mint öt százaléka vezet vállalati blogot – ez derült ki a LEWIS PR nemzetközi felméréséből. Míg az Egyesült Államokban egyre inkább teret hódít az üzleti blogolás, a világ többi részén még mindig kevesen ismerték fel az ebben rejlő potenciális lehetőségeket.

Az eredményeket – melyek 11 ország 300 cégének válaszain alapulnak – a tavasszal megrendezett EuroBlog 2007 konferencián hozták nyilvánosságra. A LEWIS PR által megkérdezett európai cégek mindössze 2,5 százaléka rendelkezik egy vagy több vállalati bloggal. Nem sokkal jobb a helyzet az ázsiai-óceániai térségben sem (5,5%). A rangsort messze az Egyesült Államok vezeti a maga 14 százalékával. Nem elhanyagolható szempont ugyanakkor, hogy a felmérésben részt vevő vállalatok többsége a technológiai szektorban – például az IT vagy a média területén – tevékenykedik, ezért a LEWIS PR úgy becsüli, hogy ez az arány általánosságban még alacsonyabb.

A LEWIS PR húsz nagy magyar vállalat honlapját is megnézte, de egyiken sem talált utalást vállalati blogra, jóllehet a blogolás itthon is egyre népszerűbb.

„A vállalatok még mindig nem látják tisztán, milyen előnyökkel, költségekkel és következményekkel járhat a blogolás. Jogosan elővigyázatosak a cégek, hiszen, mint azt a LEWIS PR felmérése is bizonyítja, nem mindenkinek való a vállalati blog. Mégis, megfelelő feltételek mellett, helyes megközelítéssel a vállalati blogolás nagyszerűen hozzájárulhat a cég eredményességének növeléséhez” – mondta Mark van der Wolf, a LEWIS Benelux kreatív igazgatója, egyben a kutatás vezetője.

Azóta történt

Előzmények