Az LG kijelzőgyártó leányvállalatának nem tett jót a koronavírus járvány

Az LG Display komoly visszaesést volt kénytelen elkönyvelni 2020 első negyedévében.

Az új koronavírus-járvány által okozott nehézségek nem kímélik a technológiai szektort sem. Az LG kijelzőgyártó leányvállalata, az LG Display jelentős visszaesésről számolt be például az első negyedévben.

A 2020-as esztendő első három hónapjában a cég bevétele 3,8 milliárd amerikai dollár, azaz közel 1251 milliárd forint volt, amely 26 százalékkal elmarad az előző, negyedik negyedévi adatokhoz képest, és 20 százalékos visszaesést jelent szezonálisan, vagyis az korábbi esztendő megegyező időszakával összehasonlítva. Ennek hátterében az állt, hogy jelentősen csökkentek a mobiltelefonokba, illetve televíziókba szánt panelekkel kapcsolatos megrendelések. Az emberek közül sokan – félve a járvánnyal együtt járó gazdasági válságtól – elhalasztották a termékek beszerzését, illetve az sem tett jót a piacnak, hogy a vírus miatt sok olyan sporteseményt (pl. olimpia, labdarúgó EB) lemondtak, amely egyébként komoly vásárlásösztönző tényezőnek számítottak volna.

A váratlan visszaesés egyben azt is eredményezte, hogy az LG Display az első negyedévében 161 millió dolláros, azaz 53 milliárd forintos veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.

Azóta történt