Már sötétben is futhatnak a kínai vezető nélküli taxik

Lépésről lépésre haladnak a teljesen önjáró flották bevezetése felé.

Az autonómjármű-fejlesztéséről is ismert kínai óriásvállalat újabb lépést tett előre az önjáró taxik nyújtotta szolgáltatások területén.

Ettől a héttől az éles tesztek egyik helyszínén, a közép-kínai Hupej tartomány fővárosában, Vuhanban a Baidu autonóm taxijai már reggel 7-től este 11-ig közlekedhetnek lokális kontroll, azaz biztonsági sofőr nélkül – eddig ez reggel 9-től délután 5-ig volt engedélyezve. A frissített szolgáltatást a több mint tízmilliós városban potenciálisan kb. egymillió ember veheti majd igénybe a várakozások szerint.

A Baidu autonóm járművei az iparágban megszokott módon (kivétel a Tesla) külső gyártók által készített kamerák, radarok és lidarok segítségével végzik az önálló navigációt. A fizetős taxiszolgáltatásként elindított éles tesztet a vállalat augusztusban kezdte meg.

Ugyanakkor, bár a technológia élen járó és vonzó, jelenleg még messze nem piaci módon teljesít, gyakran előfordul, hogy az üzemeltetők kampányokkal toboroznak utasokat – még a kínai technológiai ipar egyik központjában, Vuhanban is szükség van erre, ahol az állam is támogatja a fejlesztést. A hivatalos adatok szerint az Apollo Go nevű platformon, az azonos nevű alkalmazással a tavalyi harmadik üzleti negyedévben több mint 474 ezer utazást fejeztek be (a rendelések száma 1,4 millió volt): ez 311 százalékos emelkedés az előző év hasonló időszakához képest.

Emellett azonban az eddigi tapasztalatok meglehetősen pozitívak: a Baidu saját fejlesztésű, a Wenxin elnevezésű modellre támaszkodó mesterségesintelligencia-rendszere igen jól teljesít a közutakon az objektumok észlelése és azonosítása, illetve számára ismeretlen objektumok „megértése” területén.

Azóta történt

Előzmények