A mobiltelefonos böngészési élmény javítását célzó intézkedések egyike volt a Google részéről, hogy a keresési találatok között előre sorolják a mobilbarát oldalakat, tehát azokat, amelyek rendelkeznek kis kijelzőre optimalizált vagy reszponzív felülettel.
Egyre többen vannak azonban, akik igyekeznek rávenni a látogatóikat a mobilalkalmazás telepítésére. Ehhez akár a teljes képernyőt kitöltő hirdetéseket is bevetnek, ami a keresőóriás szerint rontja a felhasználói élményt. Emiatt szeptember elsejével változtattak a mobilbarát oldalak tesztjén, november elsejétől pedig nem számít majd barátságos honlapnak, amelyen a tartalom jelentős részét kitakarja az alkalmazásajánló hirdetés.
Balra a büntetendő, jobbra a helyes alkalmazásajánló [+]
Az alkalmazás telepítésére felhívó bannerek (melyeket a Chrome a Native App Install Banners, a Safari pedig a Smart Banners révén dedikáltan támogat) természetesen továbbra is használhatók, illetve az oldaltulajdonosok saját megoldást is választhatnak, amennyiben az nem takarja ki a tartalmakat.