Novemberben indult el és indított AI-őrületet a ChatGPT, a Similarweb elemzőcég szerint pedig júniusban most először érezhetően visszaesett a népszerűsége. A havi forgalom és az egyéni látogatók száma is csökkent.
A ChatGPT weboldalát elérő, világszintű asztali és mobilos forgalom 9,7 százalékkal csökkent havi szinten, az egyéni látogatók száma pedig 5,7 százalékkal. A látogatók 8,5 százalékkal kevesebb időt töltenek az oldalon, mint eddig. Elemzők szerint az újdonság varázsa csökken.
A ChatGPT már januárban több mint 100 millió havi szinten aktív felhasználót gyűjtött, ezzel a leggyorsabban növekvő fogyasztói alkalmazás. Most havi szinten bő 1,5 milliárd látogatást számlál.
A szintén OpenAI-technológiát alkalmazó Bing keresőnél sokkal népszerűbb a ChatGPT, ahogy a rivális Google Bard chatbotnál is.
A forgalomcsökkenést árnyalja, hogy forgalmat terel el a weboldalról a májusban indult iOS-es app (amit több mint 17 milliószor töltöttek már le), továbbá a nyári szünet miatt kevesebb diák használja a szolgáltatást.
A lassulás az OpenAI számára egyébként jó hír, így jobban kontrollálhatják ugyanis a ChatGPT működési költségeit – ezek Sam Altman vezérigazgató szerint elképesztően magasak. Az ingyenes verzió mellett 20 dolláros havi díj mellett prémium csomag is van, azt az USA-ban 1,5 millióan veszik igénybe. Az OpenAI az idei évre 200 millió dolláros árbevételt vár, részben a cégek és fejlesztők számára közvetlenül és a Microsoft segítségével értékesített, AI-modellekhez szánt API-hozzáféréstől.
Az OpenAI a napokban közölte továbbá: megmenti az embereket és a világot a szuperintelligenciától.