Detonator 7.27 (DX8) - HSR, 30%-os gyorsulás!

Álljon itt egy hír az nVIDIA-ról is, az egyensúly végett: Már csak 10 napot kell várni a Detonator 7.27-es driver-ekre, amelyek legfőbb újítása a Hidden Surface Removal (HSR) lesz. Utolsó lehelletével (szori, rossz vicc) a 3dfx is kiadott egy ilyen driver-t (1.04.01), a mért FPS érték helyenként meg is szaladtak, uszkve 70%-kal. Cserébe viszont a játék játszhatatlanná vált, az erős villódzás miatt.

Ezek a driver-ek 30%-os gyorsulást ígérnek Quake3 alatt. Pontosabban OpenGL alatt, Direct3D (még) nem támogatott. A 30%-ot viszont stabilan ígérik, magyarul játszható marad a program, ha használjuk.

Pár info: HSR nem megy NSR-rel, vagy az egyiket, vagy a másikat választhatjuk. A műveletet bizonyos kombinált regisztereken keresztül programozott mátrixszal valósítják meg, ebben tárolják a törlendő adatokat, amit az előkészítő fázis (scene setup) után rögtön hattatnak is. (A lényeg tehát, hogy félig-meddig hardveres megoldásról van szó)