Már közel 3000 esetben segített az ÉletMentő applikáció

Tavaly január végén indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat ÉletMentő nevű alkalmazása.

A szoftvert az elmúlt egy évben 530 ezren töltötték le és már közel 3000 esetben nyújtott segítséget – írják az érintettek mai közleményükben.

„Sokan a saját rosszullétükhöz hívtak egyetlen gombnyomással mentőt úgy, hogy az adataik azonnal megjelentek a mentésirányító számítógépén, de előfordultak olyan balesetek is, ahol a gyors segélyhívásban és a pontos helymeghatározásban jelentett hasznos és értékes segítséget az ÉletMentő applikáció” – számolt be a tapasztalatokról Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője

Az applikáció működése, kezdeti funkciók

Az ÉletMentő applikáció a mentőhívást is megkönnyítő, számos hasznos egészségügyi információt és szolgáltatást tartalmazó mobilapplikáció. Az alkalmazás egyebek mellett lehetővé teszi, hogy a felhasználók a fontos adataikat (például ismert betegség, kezelés, gyógyszerérzékenység, stb.) előre megadják, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelennek a mentésirányítóknál. A mentők nem csak a bajbajutott személy tartózkodási helyét, hanem telefonjának töltöttségi szintjét is látják, ami a készülék lemerülése esetére hasznos információt jelenthet. Ezek mellett számos hasznos funkció is elérhető az ÉletMentő alkalmazásban: többek között tartalmazza a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertár, kórház, defibrillátor helyét, valamint része egy elsősegélynyújtó kisokos is.

Koronavírus infógomb és push-értesítő

Az applikáció tavalyi indulását és a veszélyhelyzet elrendelését követően két fontos funkcióval bővült az alkalmazás. A Koronavírus infógombra kattintva közvetlenül elérhető a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldala. Az applikáció másik fontos fejlesztése a push üzenetek küldésének lehetősége, melynek köszönhetően egyes információkról szükség esetén azonnal értesülhetnek a felhasználók.

Chatbot funkció

A tavaly nyáron elindult chatbot funkciónak köszönhetően az alkalmazást érintő telepítési és felhasználási kérdések esetén gyorsabban és hatékonyabban jutnak információhoz a felhasználók, emellett kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja.

„Úgy gondolom, hogy az applikáció hiánypótló voltát és társadalmi hasznosságát mi sem mutatja jobban, mint hogy 2020-ban Az év digitalizációs projektje lett az IVSZ által életre hívott Gyúrós Tibor-díjon, emellett pedig az EffekTeam Effekt 2030 versenyének első helyezettje lett az Esélyteremtő Üzlet kategóriában.” – mondta el dr. Orbán Anita, a Vodafone Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Azóta történt

Előzmények