Komoly EU-s támogatást kapott a már nálunk is elérhető Bolt

A számtalan lábon álló vállalkozás egyre növekszik, befektetőinek száma szaporodik.

Az Európai Beruházási Bank (EIB) tegnap jelentette be, hogy az Európai Stratégiai Beruházási Alap (EFSI) támogatásával, az Európai Beruházási Terv (lánykori nevén: Juncker Terv) keretében 50 millió eurós támogatást nyújt az észt sikervállalatnak, a Boltnak – a finanszírozás módja egy speciális megoldás, egy ún. kockázati hiteleszköz (venture debt facility), egy kedvező feltételeket tartalmazó hitelforma kifejezetten a startupok számára.

A Bolt a hitelt már jól működő megosztásos formájú, személyre szabott szolgáltatásai fejlesztésére fordítja majd, pl. egy viszonylag új szolgáltatásukat, az étel házhoz szállítást is bővíteni akarják.

A Boltot a legtöbben sokkal inkább régi nevén, Taxify-ként ismerik, a töretlenül növekvő és terjeszkedő vállalat tavaly tavasszal váltott nevet. A változtatásról Markus Villig, vezérigazgató és társalapító akkor a következőket mondta: „A Taxify-t öt éve azzal a küldetéssel indítottuk el, hogy kényelmesebbé és megfizethetőbbé tegyük a városi közlekedést. Első termékünk egy taxirendelő alkalmazás volt, és a cégünk is erről kapta eredeti nevét. Miközben küldetésünk megvalósításán dolgoztunk, menet közben kinőttük a felépített márkánkat, hiszen tevékenységünk már a márkanevünkön is kezdett túlmutatni. Célunk, hogy egyre több megoldást kínáljunk a közlekedés egyre szélesebb körű problémáira. Ezzel párhuzamosan szeretnénk, hogy a márkánk a cég jövőjét fejezze ki, ne a múltjára emlékeztessen. Bolt márkanevünket a gyors, fennakadásmentes közlekedéssel szeretnénk azonosítani.”

A támogatás indokaként az EU-s vezetők elmondták, hogy a Bolt az egyik legjobb példa arra, hogy Európa képes vezető szerepet betölteni technológiában és innovációban (a vállalkozás jelenleg több mint 30 országban 25 millió felhasználóval rendelkezik, 500 ezren használják sofőrként, és ezzel piacvezető Európában és Afrikában is). A Boltnak stratégiai partnere a hasonló profilú óriás, a kínai Didi Chuxing, tavaly májusban pedig egy olyan befektetői csoport állt melléjük 175 millió euróval, melynek többek között tagja a Daimler is.

Azóta történt

Előzmények