Magyarországra is megérkezett a Facebook álláskeresője

A közösségi oldal már több piaci szegmensben „rabolta le” a haszon nagy részét, sikeresen. Most egy újabb szeletből kérnek részt.

Már tavaly, amikor a Facebook – a szokásos ütemezésben, először az Egyesült Államokban és Kanadában – elindította ezt a projektet, komoly figyelmet kapott a kezdeményezés, mivel ezzel a közösségi oldal egy újabb piaci szegmensbe tört be, nem is sikertelenül. És ezt most további negyven országra kiterjesztették, köztük Magyarországra is.

A lényeg: a Facebook vállalkozások és álláskeresők számára biztosít egy álláshirdetési lehetőséget a közösségi oldal keretein belül.

Ezzel nem is lenne önmagában baj, ám az mindenki számára ismert, hogy ez a terület hatalmas üzlet is, egy egész iparág épült rá, és ha egy olyan irdatlan felhasználói bázissal rendelkező vállalat száll be, mint a Facebook, az még kísérleti állapotban is borítja a kialakult rendszert – ahogy ez a reklámpiacon is megtörtént.

A Facebook nem csinált mást, csak kialakított egy alap rendszert, ahol a felhasználók kényelmesen férnek hozzá információkhoz, illetve a vállalkozások könnyedén tudnak ajánlatokat tenni, kategorizálva, jól kereshetően.

Facebook Jobs
[+]

Ez önmagában nem nagy truváj, a probléma az, hogy a Facebook más vállalkozásokhoz képest nagyságrendekkel nagyobb felhasználói bázist ér el, és ha csak azt csinálják, amit a „versenytársak” ugyanebben a szegmensben, máris előnyben vannak. Ráadásul a szolgáltatás meglehetősen jó opciókkal rendelkezik, mind a posztolók, mind az érdeklődők számára: a Facebook Jobs használatával lehet lokalizáltan keresni, ki lehet választani a tevékenységi kört, a munka jellegét, annak típusát, emellett számtalan, a keresést finomító eszköz áll rendelkezésre – menedzselni pedig nagyon könnyű, ami a hirdető vállalkozások számára kiemelt előnyt jelenthet.

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és tulajdonosa személyesen állt ki az új lehetőség mellett, és egy meglehetősen pr-szagú nyilatkozatban azt mondta, hogy az álláskeresés a közösségi oldal reputációjának javítása miatt jött létre, az eredeti cél, a „jószolgálati küldetés” felelevenítése miatt. Azt ugyanakkor elfelejtette megemlíteni, hogy ez egy igen jövedelmező üzleti vállalkozás, hiszen az apróhirdetések után az álláskeresés, állásajánlat megjelenítése az egyik legbiztosabb jövedelmet biztosító üzlet. És arról sem beszélt, hogy a Google-nak is vannak hasonló kezdeményezései, illetve a Microsoft a LinkedIn megszerzésével szintén fontos szereplő, és egyes hírek szerint a Facebook csak az amerikai kísérleti bevezetéssel egy év alatt egymilliárd dollárt vett ki a Microsoft-LinkedIn zsebéből.

Azóta történt

Előzmények