Új funkció a Facebookon: fotóalbumok megosztása

A Facebook tegnap jelentette be, hogy bővítik szolgáltatásaikat: mostantól a korábbinál nagyobb méretű fotóalbumokat lehet létrehozni, mégpedig másokkal együtt, közös feltöltéssel.

A fényképek esetében eddig a felhasználók csak maguk hozhattak létre albumokat, oda csak nekik volt jogosultságuk feltölteni új képeket. Az új funkcióval az album létrehozója akár 50 másik felhasználónak is adhat szerkesztői jogot, ők pedig egyenként 200 képpel bővíthetik a gyűjteményt (valószínű, hogy ezt a keretet a jövőben meg fogják növelni). Az album létrehozója dönthet arról, hogy a szerkesztőknek is megadja a meghívási jogot, vagy pedig ezt ő fogja ellenőrizni.

Facebook

A létrehozó teljes szerkesztési joggal rendelkezik, vagyis a szerkesztők képeit is szerkesztheti, törölheti, címkézheti, a szerkesztők hasonlóképp, viszont ők csak a saját képeiket szerkeszthetik vagy törölhetik. A szokásos adatvédelmi beállítások természetesen itt is megvannak: a megosztott albumok lehetnek nyilvánosak, csak a barátok és a szerkesztők számára láthatóak, illetve csak a létrehozó és a szerkesztő láthatja őket. Az albummegosztás nem terjed ki a cégek, közösségek által használt Pages szolgáltatás albumjaira.

Az albummegosztás gombja fokozatosan megjelenik minden felhasználó albumjainál: először az asztali számítógépeken, az angol nyelvterületen, majd lépcsőzetesen az egész világon.

Azóta történt

  • Egy képen a facebookozók

    Az önmagát „kreatív technológusként” definiáló Natalia Rojas másfél évnyi munkával hozta össze azt az oldalt, ami egy helyre sűríti közel 1,3 milliárd Facebook-felhasználó profilképét.

Előzmények

  • A Facebook a jövő ötmilliárd felhasználójáért

    Nagy IT cégek fogtak össze, hogy a telítődő nyugati piac után elérhessék termékeikkel és szolgáltatásaikkal a fejlődő országok lakóit is.

  • Magyarországon megállt a Facebook növekedése

    Bár továbbra is a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal, a korábbi évek látványos növekedése megtorpant – derült ki a KutatóCentrum júniusi felméréséből.

  • Korán temették a Facebookot

    A cég frissen közzétett negyedéves jelentése hatalmas meglepetést okozott, a mobilos átállás sikeresnek látszik, a fontos mutatók emelkedtek, a részvény megtáltosodott. A cél a következő ötmilliárd, de nem dollár, hanem felhasználó.