A Facebook bekebelezi a GIPHY-t is

A Facebookhoz már eddig is közelálló vállalkozást az Instagramhoz kapcsolják.

A Facebook nevében Vishal Shah termékmenedzser jelentette be a múlt hét végén, hogy felvásárolják a közösségi oldalhoz, azon belül is az Instagramhoz üzletileg már eddig is igen közel álló, 2013-ban alapított, GIF-könyvtárakat és GIF-keresőt biztosító GIPHY-t. A vételárat nem közölték, de szakmai vélemények és híresztelések szerint elég magas összegről, négyszáz millió dollárról van szó.

A GIPHY igen népszerű a maga szegmensében: az Alex Chung és Jace Cooke által létrehozott, akkor még csak keresőt biztosító szolgáltatás már az indulás utáni első héten egymillió felhasználóval számolhatott. Később továbbfejlesztették a céget, és ekkor lép a képbe a Facebook: a felhasználók képesek lettek GIF-jeiket posztolni, beágyazni és megosztani is, illetve létrejött fejlesztői környezet is. 2017-re már napi 200 millió, havi 250 millió aktív felhasználóval rendelkeztek.

A kapocs a Facebook és a GIPHY között igen szoros lett: a GIPHY forgalmának fele a Facebookhoz kapcsolódó szolgáltatásokból érkezik, azon belül is az Instagram adja az 50 százalékot.

A bejelentés szerint a GIPHY – és korábbi munkatársai – az Instagram csapatába tagozódnak be, de a márka és az ökoszisztéma megmarad.

Azóta történt

  • WhatsApp: százmilliárd üzenet naponta

    A felvásárolt szolgáltatás megérte az árát, így további bővítéseket terveznek.

Előzmények