A Facebook megosztaná majdani bevételeit a szolgáltatókkal

A Facebook a jelenleg zajló barcelonai Mobile World Congress szakmai találkozón jelentette be, hogy együttműködési megállapodásokat terveznek a mobilszolgáltatókkal bizonyos fizetős szolgáltatásokat illetően, hogy – hangzik a marketingindoklás – a szolgáltatók visszanyerjenek valamennyit az Apple és a Google tevékenysége következtében elveszített befolyásukból, illetve kompenzálhassák az emiatt keletkezett bevételkieséseket.

A vázlatosan ismertetett tervek szerint a Facebook az előbb említett cégek által sikeresen működtetett online boltok területén kíván versenybe szállni, egy olyan üzleti modellt képzelnek el, melynek hasznából a mobilszolgáltatók is részesülnének. A kezdeményezők erősen reménykednek abban, hogy a közösségi oldal által közvetített játék-, zene- stb. vásárlások a lassanként egymilliárdos felhasználói tábornak köszönhetően (a jelenlegi szám: 845 millió aktív tag) komoly bevételeket hoznak majd, hiszen a felhasználók fele mobil eszközökről lép be a Facebookra.

Ugyanakkor nem kis nehézségek elé is nézhetnek, ha a jelenlegi pénzügyi adatokat nézzük, mivel a Facebook tavalyi 3,7 milliárd dolláros reklámbevételének döntő részét még az asztali gépekre küldött hirdetésekkel termelték meg. Hogy a szolgáltatók látnak-e jövőt a Facebook ajánlatában, valószínűleg egyetlen feltételen múlik majd: ha a közösségi oldal az Apple-nél és a Google-nál szokásos, a közvetítésért járó harminc százalékot úgy osztja meg velük, hogy az már megéri nekik. Elvileg szinte bármilyen arány megfelelő lehet, mivel az Apple és a Google hosszú évek óta ellenáll a szolgáltatók azon követelésének, hogy a megtermelt hatalmas bevételekből juttassanak nekik is valamennyit.

Azóta történt

Előzmények