A Facebook szerint ilyenek vagyunk mi, magyarok

Ha valaki a Facebookból kinyerhető adatok statisztikájára kíváncsi, akkor – a nemzetbiztonsági ügynökségeket most hagyjuk – a legjobb, ha a Social Daily oldalára látogat el, ahol a közösségi oldalon közzétett nyilvános információkból számtalan kimutatást lehet olvasni.

A Social Daily pár éve alakult vállalkozás, akik természetesen nem szívjóságból készítik felméréseiket, hanem abból a célból, hogy gyakorlatilag csak a Facebookra építkezve fejtsenek ki üzleti tevékenységet. Ahogy magukról írják: „Mára tehát egy közösségi médiára specializálódott kiadói, technológiai és kommunikációs céggé nőttük ki magunkat, amely híreket, adatokat szolgáltat, marketing- és üzleti alkalmazásokat fejleszt, kampányokat tervez és közösségi média jelenléttel kapcsolatos tanácsokat ad nemzetközi vállalatoknak és kisvállalkozásoknak egyaránt.”

A több mint egymilliárd felhasználóval rendelkező Facebook természetesen kiváló terep a marketingtevékenységre, és hogy micsoda kincsesbánya, azt a Social Daily weboldalán található néhány kimutatás is igazolhatja.

Facebook pia

A cég több mint 240 ország felhasználói adatait monitorozza, az eredményeket napi frissítéssel vizualizálva (és természetesen anonimizálva) közlik. Megfigyelik az összes aktivitást: az adatlapokat, a lájkolást, a címkézést, a feltöltéseket, az alkalmazások használatát stb.

Ha a magyar adatokat nézzük, akkor roppant sokféle bontást kaphatunk. Látható, hogy az ország fele használja a közösségi oldalt, Budapesten, 1,2 millió felhasználó van – a számok nemigen változtak a közelmúltban, valószínűleg ez a csúcspont, telítődött a piac. A nők valamivel nagyobb arányban fészbúkoznak, a felhasználók döntő többsége 13-35 év közötti. A statisztika érdekessége, hogy külön figyelik a mobilhasználatot, és ezek szerint több mint 3,5 millió eszközről jelentkeznek be a magyarok, és a mobilok legnagyobb részén Android fut.

És még sok minden. Lehet böngészni.

Azóta történt

Előzmények

  • Magyarország Facebook-függő

    Magyarországon és Törökországban az internethasználók több mint 85 százaléka látogatja a Facebookot – mutatja a Gemius elemzése, melynek apropója a népszerű közösségi oldal 10. születésnapja.

  • Indulnak a videós reklámok a Facebookon

    Az új hirdetési módszert napokon belül élesítheti a vállalat, a hírfolyamba illesztett reklámok felhasználói közreműködés nélkül, automatikusan elindulnak.