A fiatalok a TikTokon és az Instagramon tájékozódnak a hírekről

A brit médiahatóság szerint a fiatalok a hagyományos hírforrások helyett a TikTokot és az Instagramot használják a tájékozódásra.

A közösségi médiával kapcsolatban lassan nincs olyan téma, ami ne lenne aggasztó, de a helyzetet talán tovább fokozza, hogy a brit médiahatóság szerint a fiatalok egyre inkább ezeken a platformokon tájékozódnak a hírekről.

Vagyis a híreket a TikTokon, Instagramon és YouTube-on keresik, nem a hagyományos híroldalakon, közölte az Ofcom. Most először a fiatalok legnépszerűbb hírforrása állítólag már az Instagram.

A fiatalok 29 százaléka állítólag az Instagramon követi a világ történéseit, míg 28 százalék a TikTokon és a YouTube-on nézi ugyanezt. A leggyorsabb növekedést ilyen téren is a TikTok mutatja, főleg a 16-24 évesek körében. Itt főleg a többi, követett emberen keresztül kapnak híreket a felhasználók, nem pedig híroldalaktól.

A hatóság szerint a fiatalok egyre kevésbé néznek újságot vagy tévéhíreket, inkább a közösségi feedek végtelen görgetésével akarnak naprakészek maradni. Érdekes ellentét ugyanakkor, hogy még a 12-15 évesek körében is csak 10-ből 3 fiatal bízik meg a látottakban, a TikTok népszerűsége ellenére. A YouTube-ot és Twittert használók ugyanakkor bíznak az oda feltöltött tartalmak hitelességében. A Facebookot ugyanakkor már csak 22 százalék használja ilyesmire, itt egyre csökken az arány.

A lakosságot általánosságban vizsgálva azonban a briteknél a tévé a legmegbízhatóbbnak tartott hírforrás, a Sky News és a BBC vezetésével. Ilyen viszonylatban pedig a közösségi média a legkevésbé megbízhatónak tartott hely a hírek szempontjából.

Azóta történt

Előzmények