Bevált a japán Sharp Corp. stratégiája, hogy a folyadékkristályos kijelzők (LCD) gyártására összpontosítja erőfeszítéseit. A cég az LCD-képernyős tévék vezető gyártójává vált a világon: 2003 második negyedében már a világpiac 36 százalékát ellenőrizte, miközben a Sonynak és az LG-Philipsnek csak 12-12, a Samsungnak 11 százalék jutott. A lapos képernyős televíziók és a nagy felbontású, színes kijelzős mobiltelefonok iránti óriási érdeklődés következtében a tavalyi utolsó negyedévben 27 százalékkal, 17,76 milliárd jenre (168 millió dollár) nőtt a csoport nettó nyeresége. Az árbevétel 10,3 százalékkal, 580,46 milliárd jenre emelkedett, annak ellenére, hogy a társaság termékeinek ára összességében 14 százalékot esett és gyenge volt a kereslet a mikrohullámú sütők, videomagnók és a mosógépek iránt. A piac töretlen bizalmát mutatja, hogy az elmúlt egy évben közel 70 százalékkal emelkedett a cég részvényeinek árfolyama. A múlt hónapban adták át a világ első hatodik generációs LCD-gyárát, amelynek révén a Sharp közel 10 százalékkal tudja csökkenteni a tévékészülékek előállítási költségét.
Folyadékkristályok növelik a Sharp profitját
- Írta: Napi
- Forrás: Napi Gazdaság
- Kapcsolódó cégek:
- Sharp
Percről percre
ph Fekete ventilátorokkal, visszafogott világítással, de LCD kijelzővel érkezik a gyártó új topmodellje.
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
gp A Square Enix üzleti modellt vált: ezentúl csak a hatalmas költségvetésű megajátékokkal foglalkoznak. Talán az utolsó kivételt az Emerald Beyond jelenti, ez a kiismerhetetlenségétől nagyszerű RPG.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Aktív témák