A mai játékoknál egy-egy csúcs-videokártya használatakor - felbontástól és a különböző teljesítmény- és minőségoptimalizációs eljárások alkalmazásától függően - nem ritka a 200-300 fps-es érték. Ez annyit jelent, hogy másodpercenként 200-300 képkocka "kúszik el" a szemünk előtt.
Forrás: www.golem.de
A Doom 3-ban azonban minden másként lesz - állítja az IGN.com. A magazin úgy tudja, hogy John Carmack, az id Software ismert fejlesztője, azért döntött e korlátozás bevezetése mellett, mert a Quake 3 játékban is tapasztalták, hogy a nagyobb teljesítményű PC-kkel rendelkező felhasználók gyakran "becsapták" a lassabb számítógéppel bíró társaikat. Carmack szerint a 'több játékos módban' a gyorsabb PC-k tulajdonosai olyan dolgokra is képesek voltak, amikre a lassabb számítógépekkel rendelkezők nem.
Ezen kívül a 60 fps-es érték - Carmack szerint - bőven elegendő azért is, mivel a szimulált környezet 60 Hz-en jelenik meg.