(Frissítve) Újabb áttörés: a gép győzött a bajnok ellen a go játékban

A megvert humán bajnok szinte hisztérikusan reagált a vereségre. Szakértők szerint újabb lépcsőfokhoz érkeztünk az AI fejlesztése terén.

(Frissítés: ma, március 10-én délelőtt az AlphaGo megnyerte a második meccsét is.)

Hatalmasat szólt annak idején a hír, amikor az IBM számítógépe, a Deep Blue (pontosabban: a rajta futtatott szoftver) 1997-ben először győzte le sakkban a világbajnok Kaszparovot. Ugyanakkor a kritikusok már akkor emlegették, hogy a sakknál jóval bonyolultabb játékban, a kínai eredetű góban még messze nincs esélye egy számítógépnek.

Hát most ez is megtörtént.

Ugyanis a Google által fejlesztett szoftver, az AlphaGo ma először diadalmaskodott a világ egyik legjobb játékosa, a dél-koreai Lee Sedol fölött egy ötmeccses játszmában - legalábbis az első párharcot ő nyerte.

A helyszínen jelen lévő elemzők szerint a játék abszolút kétesélyes volt, nagyon nehéz volt előre látni a végeredményt, mivel mindkét fél többször is hibázott.

A beszámolók szerint versenyzést 12 évesen kezdő, majd azóta 18 világbajnoki címet szerző Lee-t sokkolta a végeredmény – és nemcsak őt, hanem a go mindenhatóságában hívő, a párharcot online módon követő több százezernyi rajongót is. A bajnok a híradások szerint igen magabiztosan kezdte meg a mérkőzést, ám ahogy telt az idő, egyre rosszabbul érezte magát. Sőt, azt mondta a vereség után, hogy új játékot kell keresnie…

A híradásokban megszólaltatott szakértők szerint mérföldkő az esemény: a mesterséges intelligencia kutatása és fejlesztése új lépcsőfokhoz ért.

Ha valakinek van türelme...

Előzmények

  • Újjászületett a Google Plus

    Alapos közvélemény-kutatás előzte meg az átalakítást, és ebben a formában mindenképp biztatónak tűnik a közösségi oldal.

  • Google Aura Project

    Viselhető eszközökkel foglalkozik, a részletekről nem sokat tudni, de nyár óta így hívják a Google Glass utódját is fejlesztő részleget.