A játék, amit tiltani fognak a munkahelyeken

A Google böngészőfejlesztői kezdettől fogva a nyílt webes technológiákat népszerűsítik, és ennek egyik legjobb módja, ha a böngészőben futtatható játékokat készítenek. Van már több ilyen is, de itt a legújabb: a Cube Slam.

A Google Creative Labs nevében Clem Wright jelentette be a múlt héten a hivatalos blogban a Chrome Experiment keretében készített böngészős játékot. Az oldalmozgással visszaadandó labdára épülő játéktípus maga ugyan egyike a legősibb számítógépes játékoknak (az Atari Pongja indította ezt az 1970-es évek elején, nálunk is futott tévéfoci néven), de talán épp ezért alkalmas arra, hogy az új, nyílt technológiákat közel vigye a nagyközönséghez is. A Cube Slam a WebRTC-re épül, és épp ez a nagy újdonsága: lehet ugyan normál módban a gép (egy medve) ellen is játszani, de sokkal izgalmasabb valódi partnerrel online – és ezt a lehetőséget a videócsevegésre használt WebRTC biztosítja, mégpedig természetesen úgy, hogy a böngészőbe nem szükséges külön beépülőt, plug-int telepíteni.

A többjátékos mód a Chrome-hoz, illetve a Chrome OS-hez van kötve: vagyis a medvével lehet játszani mondjuk Firefoxszal is, de egy ismerőssel már nem – mobilra még nincs kész, de a fejlesztők azt ígérik, hogy még idén megjelenik.

A játék egyes elemei már ismerősek lehetnek sokak számára (pajzsok, tűzlabda, nagy labda, gyorsulás stb.), a menetek három nyert játékig mennek, utána a következő szint jön.

A játéknak létezik egy offline változata is, a Cube Slam alkalmazás.

Előzmények