A Google tegnap egy részletes tanulmányban cáfolta azokat vádakat, melyek szerint reklámbevételei egy része csalásból származik. Független szakértők és kutatók azt állítják ugyanis, hogy – mivel a Google és partnerei oldalain megjelenő reklámok után a hirdetők kattintásonként fizetnek – az utóbbi időben megszaporodott a nem valós látogatóktól származó klikkelések mennyisége, s feltételezik, hogy bizonyos „kattintó robotok” szaporítják a cég reklámbevételeit.
Az Outsell Inc. által júniusban közzétett jelentés szerint a hirdetők 27 százaléka mérsékelte online reklámköltését, mert tart az ilyen jellegű csalástól. A jelentésben megfogalmazott becslés szerint a Google, a Microsoft és a Yahoo! pay-per-click bevételeiből 1,3 milliárd dollár folyt be ilyen trükkökből, s a kattintások 14,6 százaléka hamis látogatást jelez.
A Google tanulmánya a nem valós kattintások problémájának létezését elismeri ugyan, de az ő szerepüket illető megjegyzéseket túlzottnak tartja, s felhívja a szakértők figyelmét arra, hogy a kellően meg nem alapozott eredményeik elriaszthatják a hirdetőket. A jelentés készítőinek vizsgálati módszertanát és a levont következtetéseket egyaránt megkérdőjelezik, s bemutatják, hogy a szakértők képtelenek voltak elkülöníteni a hamis kattintásokat a weboldal frissítésétől, és hogy gyakran egy kattintást többnek számoltak. „Láttuk a jelentéseket és a hirdetők által felkért szakértők adatait, de az egésznek nincsen semmi értelme. A tanulmányunkban részletesen bemutatjuk a hibákat és az ellentmondásokat, hiszen segíteni akarunk a tanácsadó cégeknek” – nyilatkozta Shuman Ghosemajumder, a Google biztonságért felelős termékmenedzsere.
A vezető megjegyezte még, hogy a Google már tett lépéseket annak érdekében, hogy kifejlesszenek egy szabványos rendszert, mely segítene meghatározni, beazonosítani és megszámlálni a hamis kattintásokat. A három említett óriáscég és az Ask.com az elmúlt héten bejelentették, hogy az Interaktív Hirdetők Tanácsának (IAB) segítségével a jövő év folyamán kívánják ezt a munkát elvégezni. A Google egyébként már ma is méri a nem valós kattintásokat, és ezekről a hirdetőket is tájékoztatja, ám az információkat – mivel a csalóknak nem kívánnak tippeket adni – nem hozzák nyilvánosságra.
A jelentés készítői elégedetlenek a Google válaszával, továbbra is fenntartják állításaikat, s azt szeretnék, ha az iparág szereplői egy független auditrendszert használnának, hiszen ez a modell a hagyományos média világában a hallgatottság/nézettség mérésére már bizonyítottan bevált.
Google: nem trükközünk a reklámokkal
- Írta: Dajkó Pál
- Forrás: Washington Post
- Kapcsolódó cégek:
Azóta történt
-
Google Maps: Gyere be az én utcámba!
A Google vásárlói kedvezményt biztosító kuponokkal csábítja a felhasználókat és a kisvállalkozókat a Google Maps oldalára.
Mérleg 0
-
Indul a Google globális programozóversenye
A regisztráció már működik, a döntő október 27-én lesz a Google New York-i irodájában. 155 ezer dollár a nyereményalap.
Szoftver 1
-
A Microsoftnál betelt a pohár
A Microsoft pereket indít a vállalat márkaneveivel visszaélő cybersquatterek ellen.
Közösségi média 0
Előzmények
-
Az AOL beismerte, hogy nagyot hibázott
Az AOL bocsánatot kért előfizetőitől keresési naplójuk nyilvánosságra hozatala miatt. Kutatás céljára szánták az adatbázist.
Közösségi média 3
-
Kimarad a zenebizniszből a Google
A keresővállalat határozottan lezárta a találgatások idejét: nem fognak internetes zeneboltot nyitni.
Közösségi média 0
-
A Google nem tilt: figyelmeztet
A kereső augusztus 4. óta figyelmezteti a felhasználókat, ha olyan oldalt kívánnak megnézni, amelyik esetleg malware-eket tartalmazhat.
Biztonság 9
-
AFP kontra Google: háború vagy béke?
Az internet világában a bizonyítékoknak gyorsan nyoma vész – tanulta meg saját kárán a francia hírügynökség.
Közösségi média 2
Percről percre
gp A Ubisoft évek óta készül arra, hogy belépjen a gyors iramú hero shooterek piacára is: sok félbehagyott rivális és megannyi halasztás után megjelent végre a fura nevű xDefiant.
ph Fekete ventilátorokkal, visszafogott világítással, de LCD kijelzővel érkezik a gyártó új topmodellje.
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs