A Honda is beszáll a megosztásos üzletbe

Az autógyártók és a befektetésekkel foglalkozó vállatok bíznak a modellben, szinte hetente születik újabb megállapodás.

Délkelet-Ázsia egyik vezető megosztásos személyszállítást végző vállalata, a Grab ma jelentette be, hogy együttműködési megállapodást kötöttek a japán Honda Motorral, akik több területen fektetnek be összesen 750 millió dollárnyi összeget a szolgáltatásba, főként a GrabBike nevű motorkerékpáros személyszállításba. Ezzel a Honda is beszállt azok közé az autógyártók közé (többek között a Volkswagen, a Toyota, a General Motors stb.), akik fantáziát látnak ebben az új, alkalmazásokon alapuló üzleti modellben, és befektetőként jelennek meg ezen a piacon.

A felénk kevéssé ismert, többféle szolgáltatást is nyújtó Grab a legnagyobb riválisa Délkelet-Ázsiában az errefelé is terjeszkedő Ubernek, hat országban több mint 350 ezer regisztrált sofőrjük van, az alkalmazást idén nyárig több mint 19 millió eszközre töltötték le az e régióban élők. A Honda befektetései egyrészt a technológia fejlesztését, másrészt a szerződő sofőrök képzését szolgálják majd.

A pontos együttműködés kialakítása, a projektek megtervezése és elindítása még folyamatban van, de a Grab vezetője szerint része lesz ennek a Honda motorkerékpárjainak árusítása is. A vállalatvezető azt is közölte, hogy a Honda csak az első, tervezik még más gyártókkal is hasonló együttműködési szerződések megkötését. A jelenleg három milliárd dollárra értékelt Grab befektetői között ott van egyébként a japán SoftBank, valamint a Tokyo Century Corp. befektetésekkel foglalkozó pénzügyi társaság is, de beszálltak a kínaiak is (China Investment Corp., illetve a hasonló profilú Didi Chuxing).

Azóta történt

Előzmények