Hazai bankok és biztosítók a világhálón

Egyre magabiztosabban nyilatkoznak a bankok az internet nyújtotta lehetőségek kihasználását illetően – derül ki egyebek mellett a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. által – a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve – készített negyedéves internethasználati felméréséből.

Az idei első negyedévben a pénzügyi szolgáltatók internethasználati indexe – a GKI-T-Mobile e-Pénzügyi Index –, amely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi kismértékben csökkent, és a 18,4-es értéket vette fel. Az előző negyedévhez képesti csökkenés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható visszafogottabb véleményének tudható be, míg a bankok általában optimistábban nyilatkoznak.

Az elmúlt két év során folyamatosan magasabbra értékelték a bankok azon képességüket, hogy mennyire tudják kihasználni az internetben rejlő lehetőségeket, ma már mind a jelenre, mind a következő 12 hónapra vonatkozó képességükről egyre magabiztosabban nyilatkoztak.

Az értékeléseket mérő index, amely a -100-as (egyáltalán nem tudja kihasználni a lehetőségeket) és a +100-as (teljes mértékben ki tudja használni a lehetőségeket) skálán mozoghat, két év alatt mínusz 20-ról plusz 40-re emelkedett a felmérés időpontjában meglévő képességek tekintetében, és plusz 30-ról közel 80-ra emelkedett a jövőbeli képességeket illetően.

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben, mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek körében. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a mobilegyenleg feltöltése, illetve a számlainformációk lekérdezése, a vállalati ügyfelek esetében a mobilegyenleg feltöltése és a betétlekötések kerültek. Ugyanakkor a lakosság körében a részvények vételén/eladásán kívül a többi online banki szolgáltatás tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.

Idén március 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 520 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 8,4 százalékkal több mint 3 hónappal, és 44 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 83 ezer volt, ami 12 százalékos, illetve 50 százalékos növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.

A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül. A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, internetes biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatait, és keresési, összehasonlítási lehetőséget biztosítanak a termékek közt.

A biztosítók – hasonlóan a korábbi felmérési eredményekhez – továbbra is a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. Az idén az első negyedévében a válaszadók ugyanakkor a lakásbiztosítás és a casco online értékesítésében is jelentős emelkedésre számítottak.

Azóta történt

Előzmények