A Heathrow repülőtéren is bevezettek egy drónfelderítő technológiát

A szaporodó incidensek rászorítják az üzemeltetőket, hogy védelmi megoldásokat alkalmazzanak.

A közelmúltban felszaporodott drónincidensek miatt a repülőterek sorra vezetnek be olyan megoldásokat, melyekkel igyekeznek mérsékelni a drónok által előidézett veszélyhelyzetek számát, megelőzni az akár súlyos baleseteket előidéző incidenseket. (Tavaly ősszel a budapesti Liszt Ferenc repülőteret is többször le kellett zárni ez okból.)

A legutóbb a londoni Heathrow jelentette be, hogy munkába állítottak egy olyan rendszert, melynek fő célja, hogy észlelje az engedély nélkül a tiltott légtérbe kerülő drónokat.

A szóban forgó, a drónokat felderítő és azonosító rendszert a francia Thales SA nevű vállalat szállítja – de technikai részleteket nem osztottak meg a nyilvánossággal, érthető okokból, így csak nagyjából tudni, hogyan működik a védekező mechanizmus. Emellett a titkolózás oka lehet az is, hogy a Thales a francia hadsereg beszállítója is: az eredetileg angol fejlesztésű, ám felvásárlással a francia vállalathoz került holografikus radarrendszer része a katonai célra fejlesztett komplex drónvédelmi rendszernek, az EagleShieldnek.

Az említett, a cambridge-i Aveillant által kifejlesztett radarrendszert használják egyébként a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren is, és a gyártó leírása szerint öt kilométeres sugarú körben képes detektálni a tiltott zónába tartó drónokat.

A gyártó arról sem kívánt nyilatkozni, hogy a felderítés után a Heathrow-n milyen ellenlépéseket fognak alkalmazni – annyit lehet tudni, hogy a drónok lekapcsolását biztosító technológia nem része a szerződésnek. Így csak találgatások láttak napvilágot: bevett megoldás az észlelt drón rádiójeleinek megzavarása, az irányítás átvétele, de alkalmaznak pl. sasokat vagy hatalmas hálókat is a kis gépek elfogására.

Azóta történt

Előzmények