Odacsapott az influenszereknek a német bíróság

A német bíróság döntése értelmében a német influenszerek kötelesek reklámként megjelölni az olyan bejegyzéseiket, amelyekért valaki fizetett nekik.

Egyre több az olyan influenszer a közösségi médiában, aki pénzt kap valamilyen cégtől azért, hogy reklámozza a termékért. A német bíróság döntése értelmében a német influenszerek immáron kötelesek minden ilyen bejegyzést reklámként felcímkézni.

Amennyiben az influenszereknek nem fizettek a termékek bemutatásáért, akkor a reklámcímke nélkül is megjelenhet a tartalom. A bíróság konkrét ügyekben is eljárt, és felhívta a figyelmet, hogy a több ezer követővel rendelkező influenszerek hatalmas összegeket kereshetnek különböző cégek révén azzal, hogy a termékeiket reklámozzák az Instagramon.

Az Instagram egyébként a múlt évben állapodott meg a brit versenyhatósággal arról, hogy megpróbál lecsapni a bújtatott reklámra, amelyre az influenszerek építik a fotóikat és videóikat.

Azóta történt

Előzmények