Infomorzsák az új 3Dmarkról

A Futuremark nyilvánosságra hozott néhány részletet a 3Dmark tesztprogram következő generációjának hardverigényéről. Amint azt a vállalat képviselője elmondta: az alkalmazás futtatásához DirectX 9-kompatibilis, legalább a Pixel Shader 2.0 modellt támogató videokártyákra lesz szükség.

Amint az jól ismert, a 3Dmark03 noha már támogatja, de csak erősen korlátozott mértékben használja a 2.0 shadereket. Az új verzió azonban, állítja a vállalat, egy teljesen új 3D-s motorra épül majd, mely dinamikusan építi fel a High-Level Shader Language (HLSL) shadereket. "A HLSL shaderek dinamikusan épülnek és futási időben fordítódnak le a használt hardvernek megfelelő legoptimálisabb sorrendben. Mondanom sem kell, hogy minden kód ugyanazt a rendert produkálja. A jövő játékai is ilyen motorstruktúrát használnak majd" – mondta a Futuremark képviselője.

Arról nem szólnak a hírek, hogy a szoftver kihasználja-e majd a 3.0-s shader modell újdonságait.

Azóta történt

Előzmények