Iszonyatos ütemben nő az Amazon okostévé felhasználók száma

A cég azt nem árulta le, hogy milyen mérési módszert használtak, de azt igen, hogy a legnagyobb riválist már leverték.

Az Amazon néhány évvel ezelőtt mutatta be saját okostévé platformját, amely a Fire TV névre hallgat, és amely ellentétben mondjuk a Samsung vagy az LG hasonló megoldásaival csak és kizárólag a tartalmak online streamelésére koncentrál. Hasonló elven működik a Roku névre hallgató rendszer, amely így a Fire TV legnagyobb vetélytársa. Mindkét cég gyárt saját tévé felokosító dobozokat, és mindketten más gyártók számára is elérhetővé teszik a rendszerüket, valahogy úgy, ahogy a Google az Android TV-vel teszi.

A kettejük külön versenyében sokáig a Roku állt jobban, köszönhetően annak, hogy hamarabb vágtak bele ebbe az üzletbe. Az Amazon viszont most azt állítja, hogy beérték, sőt le is hagyták a vetélytársukat. A cég szerint januárra elérték a 30 millió aktív felhasználót, a Roku pedig csak 27 millióval büszkélkedhet. Ráadásul mindezt úgy, hogy 2018 októberében még csak 25 millió felhasználója volt az Amazon Fire TV-nek, tehát a karácsonyi szezont a jelek szerint nagyon megnyomták. Viszont az is tény, hogy az Amazon nem árulta el, hogy mit ért "aktív felhasználó" alatt. Szóval az is lehet, hogy azokat is ide számították, akik mindössze egyetlen filmet vagy videót tekintettek meg a rendszer segítségével.

Azóta történt