Itthon is terjed a digitális képkeret

Tavaly 20 ezer digitális képkeretet értékesítettek Magyarországon – állítja az egyik legnagyobb hazai forgalmazó, a Hama helyi leányvállalata. Hazánkban több mint 40 gyártó forgalmaz ilyen termékeket, az éves kiskereskedelmi értékesítés becslések szerint 15 ezer darab, amihez még hozzáadódik a nagy tételben, cégek által reklámhordozónak vásárolt eszközök száma.

A digitális képkeretek kezdetben csupán fényképek megjelenítésére szolgáltak, az eszközök funkciói azonban folyamatosan bővülnek. Növekednek a képernyőméretek és felbontások, a keretek egyre nagyobb belső memóriával, újabban távirányítóval rendelkeznek, gyakori bennük a naptár, valamint a mozgókép- és hanglejátszási lehetőség. Az idei CeBIT-en bemutatták a világ első wifi- vagy mobilhálózathoz csatlakoztatható képkeretét, amelyre a fotók közvetlenül az internetről tölthetők le.

A keretek 2007-ben még elsősorban ajándékként, főként karácsony környékén voltak kelendők, de az utóbbi néhány hónapban az évközi eladások is észrevehetően emelkedtek – mondta a Hama magyarországi leányvállalatának vezetője. Prohászka Ottó szerint most még elsősorban az olcsóbb, 20-30 ezer forint közötti, egyszerűbb gyártmányokra van tömeges kereslet, de az árak várható csökkenésével az extra funkciókkal ellátott keretek kerülnek majd előtérbe.

A digitális képkereteket egyre szélesebb körben alkalmazzák reklámhordozóként is, gyógyszertárakban és ügyfélszolgálati irodákban pedig a vevők tájékoztatására. A trendek szerint a közeljövőben kirakati installációként, akciós termékek megjelenítő eszközeiként is elterjednek – jósolja Prohászka.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Hama

Azóta történt

Előzmények