Könnyebben okoz függőséget az internet, mint a kávé

A Websense közzétette a munkahelyi internethasználati szokásokat felmérő "Web-at-Work"-tanulmányának 2005-ös adatait. A felmérést az Egyesült Államok legalább 100 főt foglalkoztató vállalatainak körében végezte a Harris Interactive, 500 dolgozót és 354 informatikai vezetőt megkérdezve.

A megkérdezett alkalmazottak több mint fele, 52 százaléka úgy érzi, nehezebben tudna lemondani a munkahelyi magáncélú internetezésről, mint a munkahelyi kávéról. A válaszadók bevallása szerint az átlagos internetezésre fordított időből – ez 12,6 óra/hét a teljes felmérés átlagát tekintve – 3,4 órát töltenek hetente nem munkával kapcsolatos böngészéssel. A megkérdezett informatikusok azonban ezt jóval többre, heti 5,9 órára becsülték, ami azt jelentené, hogy a világhálón töltött munkaidő csaknem fele magáncélú. Ezzel ellentmondó adat, hogy a válaszadók 48 százaléka kizárólag munkával kapcsolatosan használja a netet, mígy csupán tíz százalék válaszolta azt, hogy munkára és szórakozásra nagyjából egyforma arányban használja.

 

A felkeresett weboldalak népszerűségi listáját a híroldalak vezetik (81%), meglepetésre jóval megelőzve a személyes levelezőoldalakat (61%). Igaz, erre is van magyarázat: a megkérdezettek kétharmada a céges e-mailt használja magáncélra is. A gyakran látogatott oldalak között szerepelnek még az internetes bankszolgáltatásokkal (58%), utazással (56%) és vásárlással (52%) kapcsolatos webhelyek.

A munkahelyi gépeken futó privát alkalmazások sorában még mindig a különböző médialejátszó és azonnali üzenetküldő programok állnak az első helyen. A 2004-es felméréshez képest viszont nőtt – 37 százalékról 43-ra – azok aránya, akik az azonnali üzenetküldőkkel csatolt fájlokat is küldenek vagy fogadnak. Az informatikai vezetők közül a megkérdezettek kétharmada nem korlátozza az üzenetküldő alkalmazásokat a céges hálózaton.

Azóta történt

Előzmények