Februárban indul a Lidl mobilszolgáltatása

A Lidl ma hivatalosan is bejelentette: Blue Mobile név alatt saját márkás mobilszolgáltatással lép piacra. A Magyar Telekom mobilhálózati infrastruktúráján biztosított szolgáltatás február 1-jétől lesz elérhető a diszkontlánc valamennyi áruházában, közel 150 értékesítési ponton.

Az áruházlánc mobilpiaci terveiről elsőként, egy héttel ezelőtt a HWSW számolt be. A szaklap értesülései a részelteket illetően is pontosak voltak: a Lidl a Blue Mobile égisze alatt önálló SIM kártyákat és készülékes csomagokat egyaránt fog kínálni, mindkettőt kizárólag feltöltőkártyás konstrukcióban. Kezdetben a készülékkínálatot belépő szintű és középkategóriás modellek alkotják, de a választék a tervek és kereslet függvényében felső kategóriás készülékekkel is bővülhet a későbbiekben – közölte a cég.

„Az új mobilszolgáltatás elindításával célunk, hogy meglévő vásárlóinknak minél több kiegészítő szolgáltatást nyújtsunk a tőlünk megszokott magas minőséggel és kedvező árral. Bízunk benne, hogy virtuális mobilszolgáltatói megjelenésünkkel növeljük vásárlóink elégedettségét és vállalatunk kedvező megítélését” – nyilatkozta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke. A Blue Mobile ugyanakkor nem lesz valódi virtuális mobilszolgáltató (MVNO). Amint a HWSW írta: a szolgáltatás üzleti modellje a 2009-ben indult Postafonéhoz hasonlítható, vagyis egyedi, kizárólag a Lidl számára kialakított tarifák lesznek elérhetők a kínálatban, és az ügyfél nem az áruházlánccal, hanem a mobilszolgáltatóval szerződik.

A Blue Mobile a feltöltőkártyás ajánlatokban „kimagaslóan kedvező” tarifákat ígér az ügyfelei számára, havi díj és hűségnyilatkozat nélkül. A vállalat lapunk megkeresésére megerősítette: egyelőre kizárólag hangszolgáltatásra koncentrálnak, mobilinternet-ajánlatok nem szerepelnek a kínálatban.

A Lidl Németországban már évek óta jelen van a mobilszolgáltatói szegmensben Lidl Mobile néven. Ott a Telefónica (O2) viszonteladói partnereként feltöltőkártyás ajánlatokat értékesít, melyek hang- és adatszolgáltatást egyaránt tartalmaznak.

A Tesco lesz a következő

A kiskereskedelmi láncok közül nem a Lidl lesz az egyetlen, amely belép a hazai mobilpiacra. A Tesco már tavaly szeptemberben bejelentette, hogy a Vodafone-nal közösen virtuális mobilszolgáltató vegyes vállalatot alapít. A Tesco Mobile a tervek szerint szintén az idén kezdi meg a működését.

A Lidl saját márkás szolgáltatásával ellentétben a Tesco Mobile független vállalat lesz, mely a költséghatékonyságra törekvés jegyében minimális, mindössze tíz fő körüli alkalmazotti létszámmal működik majd. Az ügyfelek e virtuális mobilszolgáltatóval állnak majd kapcsolatban, de az ügyfélszolgálatot outsourcing konstrukcióban a Vodafone egy dedikált csoportja biztosítja majd.

A cég terveiről részletek még nem láttak napvilágot. A Vodafone vezetője, Beck György korábban csupán annyit árult el, hogy versenyképes árakkal fognak piacra lépni, hiszen másként nem lenne esélyük a piacon.

Azóta történt

Előzmények

  • Csak a Posta lehet a negyedik mobilszolgáltató

    Az NMHH a frekvencia-árverésből kizárta a két külföldi jelentkezőt, így ha érvényes ajánlatot tesz, biztosan nyer az állami konzorcium.

  • Nem lesz negyedik mobilszolgáltató a BTel

    A látványosan növekvő távközlési vállalat nem jelentkezik a frekvenciaaukcióra, inkább virtuális operátorként lép piacra jövőre.