Magyarországon már ma is kiemelkedő, Dániával közel azonos szintű a kerékpáros közlekedés aránya. 2010-ben az utazások 19 százalékánál a kerékpár volt a fő közlekedési eszköz, és ez 2020-ra tovább nőhet 22-25 százalékra (forrás: Eurobarometer, Future of Transport 2011). Hazánkban egyébként közel 300 ezer darab kerékpárt adnak el éves szinten.
A fentiek fényében biztató, hogy sikeres teszteken van túl a Vodafone és a Hargamon kerékpáros nyomkövető projektje, a Velotrack. A szolgáltatás három funkcióval bír; a „leparkolt” kerékpárra egy virtuális lakat tehető, aminek köszönhetően a beépített, nem eltávolítható fekete doboz jelzést küld, ha elmozdítják a kerékpárt. A felhasználók adatait gyűjtve és elemezve a virtuális lakat bekapcsolásakor arról is kaphatunk információt és figyelmeztetést, hogy mennyire biztonságos a környék, például az elmúlt időszakban történt-e biciklilopás. A közösségi megosztással pedig a barátok és a család (vagy a jövőben a hatóságok) is valós időben nyomon követhetik, hogy eltulajdonlás után merre járnak a kerékpárral. Persze a nyomkövetést nem csak a kerékpárok eltulajdonítása esetén lehet használni, a sport tracking funkcióval különböző statisztikákat kaphatunk a kerékpártúránkról, a megtett táv mellett az elégetett kalóriákat is lehet látni; ez utóbbi funkció csak az okostelefonos kliensprogramon keresztül érhető el.
A szolgáltatás és a beépítésre kerülő eszköz ára egyelőre nem ismert, de a sajtóközlemény alapján egy év után csak „egy hamburger árát” kell majd havidíjként kifizetni. Jó hír, hogy nem kell plusz költségekkel kalkulálni külföldi túra esetén sem, hiszen a rendszer GDSP SIM-mel működik. A Velotrack fekete dobozának akkumulátora egy hetet bír töltés nélkül, az elektromos rásegítéssel rendelkező kerékpárok esetén pedig ennél is hosszabb időre számíthatunk.