A Magyar Telekom már a Facebookon is népszerűsíti gyakornoki programját

A Magyar Telekom 2012 őszén is elindítja gyakornoki programját, mely a vállalat közleménye szerint kettős célt szolgál. A főiskolai és egyetemi hallgatóknak lehetőséget biztosít arra, hogy valódi munkatapasztalatot szerezzenek, a legrátermettebbeknek pedig esélyt ad, hogy elindíthassák karrierjüket a Telekomnál – ugyanakkor a vállalat életébe és működésébe friss tudást, új impulzusokat hoz.

A program nagy népszerűségnek örvend, a februárban indult gyakornoki félévben a vállalat különböző területein összesen 151 diák dolgozik, közülük 75-en nyertek felvételt újonnan, 76-an pedig folytatják a programot. A sikert – a nagy érdeklődés mellett – a cég szerint a jelenlegi gyakornokok pozitív véleménye bizonyítja: az elégedettségi felmérésben részt vevők 98%-a ajánlaná a Telekom gyakornoki programját ismerőseinek. A felmérésben résztvevő gyakornokok többek között azt emelték ki pozitívumként, hogy a program tartalmas és jól összeegyeztethető a főiskolai/egyetemi tanulmányokkal, valamint azt, hogy teljes jogú munkatársakként kezelik a vállalatnál a gyakornokokat.

A Magyar Telekom 2012 szeptemberében induló gyakornoki félévére március 1. és április 20. között lehet jelentkezni a karrier.telekom.hu oldalon. A programra aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező, felsőoktatásban tanuló diákok jelentkezését várják, akik főiskolai szintű diplomát adó (BSc vagy BA), valamint egyetemi szintű diplomát adó (MSc és MA) képzésen vesznek részt. További feltétel a legalább középszintű angol nyelvtudás is.

A gyakornokokkal részmunkaidős, határozott idejű munkaszerződést köt a vállalat, 2 hónapos próbaidővel. A hallgatók számára a program heti 20 órás elfoglaltságot jelent, rugalmas munkaidőben. A gyakornokok havi bruttó 75 ezer forintot kapnak, amely a próbaidő letelte után széles körű béren kívüli juttatási csomaggal is bővül.

A Telekom programja orientációs időszakkal indul, hogy segítse a beilleszkedést a vállalati kultúrába. Ezután a gyakornokok konkrét, projektszerű feladatokban vesznek részt szakmai területükön. Az 5 hónapos program során a vállalat folyamatos visszajelzéseket ad a hallgatók felé, a mentori rendszernek és a személyes konzultációknak köszönhetően pedig különösen nagy figyelmet kap a gyakornokok személyes, egyéni fejlődése is.

Ami újdonság: a Telekom a saját vállalati honlapján megjelenő tájékoztatás mellett a Facebookon kezdeményez interaktív kommunikációt az érdeklődőkkel. A „Gyakornok leszek a Telekomnál” oldalon egy helyfoglaló játékot indít virtuális gyakornoki pozíciókért, melynek célja, hogy megismertesse a vállalatot és a Telekom gyakornoki program részleteit. Az oldalon bárki felteheti kérdéseit, és hasznos tanácsokat is kaphat a jelenlegi gyakornokoktól. Emellett több egyetemre, főiskolára is ellátogatnak a vállalat munkatársai, hogy állásbörzén vagy közös pizzaevés alkalmával személyesen is népszerűsítsék a programot.

Azóta történt

Előzmények