A nyomtatási szokásokkal kapcsolatos kutatást rendelt a Canon Hungária, melynek keretében a magyar kkv-k és nagyvállalatok válaszait gyűjtötték össze a Trend International Market Research munkatársai.
A megkérdezett vállalatoknál nem mérik a nyomtatási volument, egyszerűen a nyomtatópapírt tartalmazó dobozok fogyása alapján kalkulálnak. Átlagosan 2-10 (500 lapos) dobozt használnak el havonta, ez ezer-ötezer darab papírt jelent. A legtöbbet nyomtató cégek (felső 18 százalék) ennél többet, 11-50 doboz papírt használnak fel havonta, tehát akár huszonötezer lapot.
A megkérdezettek fele arról számolt be, hogy az utóbbi években nem változtak a nyomtatási szokások, nem csökkent a volumen. A cégek 28 százaléka állítja, hogy valamelyest csökkent a felhasznált nyomtatópapírok száma, viszont 17 százalék még annál is többet nyomtat, mint a korábbi években.
A felmérés tanulsága az, hogy hiába vannak modern, hálózatra kötött eszközök, a kkv-k különösebben nem foglalkoznak a statisztikákkal, viszont ahogy nő a vállalkozás mérete és minél több a nyomtatók száma, annál tudatosabban kontorllálják a nyomtatások számát. A többség a beépített lapszámlálóra esküszik, csak a tudatosabb cégek harmadánál kötelezik a munkatársakat arra, hogy belépőkártyáikkal azonosítsák magukat a printerek használatához.
A válaszadók 86 százaléka igyekszik valamilyen módon csökkenteni a papírfogyasztást. A legnépszerűbb eszköz erre a kétoldalas nyomtatás, de sokan fénymásolás helyett szkennelnek, és 72 százalék a rontott lapok hátoldalát is felhasználják. Van ahol ezekre kézzel jegyzetelnek, de akadnak, akik óvodáknak adják, hogy a gyerekek rajzolhassanak rájuk. Ez biztonsági kockázatot jelent, hiszen árajánlat, vagy bizalmas szerződés is lehet a lapokon.
Érdekes, hogy a válaszadó cégek közel 80 százalékánál (76%) van A3-as nyomtatásra alkalmas lézernyomtató, és ugyanennyien rendelkeznek színesnyomtatóval is. A tintasugaras példányokat azonban csak 7 százalék használja.
A Canon arra is rákérdezett, hogy hányan használnak dokumentum- és folyamatkezelő szoftvereket, a cégek 59 százaléka válaszolta, hogy nincs ilyesmi, és a többség nem is tervezi ezek bevezetését. A mélyinterjúk során kiderült, hogy a cégeknek jellemzően nincs kellő információja ezekről a rendszerekről, nem tudják, ezeket mire lehetne használni.