A Bing kudarca: már az orosz kereső is népszerűbb

Feltehetően nem örültek Redmondban a ComScore piackutató legutóbbi adatainak, akik azt mutatták ki, hogy az orosz fejlesztésű és bázisú, ám a közelmúltban a globális piacot is megcélzó kereső, a Jandeksz (Yandex) népszerűsége oly mértékben megnőtt, hogy az igazi növekedést a költséges (és néha kérdéses) promóciók ellenére sem teljesítő Microsoft-keresőtől, a Bingtől átvették a globális számok alapján a negyedik helyet – legalábbis a tavalyi év utolsó két hónapjában.

A konkrét számok: a Google 114,7 milliárdos havi keresésszámával egyeduralkodó (65,2 százalékos piaci részesedés globális szinten), a második a hatalmas Kínára építő Baidu (Pajtu), mely 14,5 milliárdos keresésszámával a piac 8,2 százalékát birtokolja, a harmadik még mindig az élőhalott (főként az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten kedvelt) Yahoo! (8,6 milliárd keresés, 4,9 százalék). Utánuk alakult ki a verseny, és jelen pillanatban az orosz kereső 4,8 milliárdos keresésével (2,8 százalék) már elhagyta a 4,4 milliárdos számot (2,5 százalék) produkáló Binget.

Azóta történt

Előzmények