Microsoft: hosszú még az út

Három éve indult a Microsoft "megbízható számítástechnika" nevű kezdeményezése. A cég hosszú távú programja már eddig is számottevő előrelépést hozott – értékelte a kezdeményezés eredményeit Scott Charney alelnök. A cél az, hogy az emberek ugyanolyan természetesen tekintsenek a számítógép-használatra, mint a telefonálásra – tette hozzá a Microsoft "megbízható számítástechnika" (Trustworthy Computing) nevű kezdeményezéséért felelős alelnök. Véleménye szerint a telefonhasználatot az emberek teljesen természetesnek tekintik, s bár időnként a telefonrendszerben is tapasztalhatók működési zavarok, az emberek nagy többsége mégis nyugodt a felől, hogy nem lesz akadálya a hívásnak, és hogy a beszélgetést nem hallhatják illetéktelenek. Charney azt szeretné, ha a számítógépre is ugyanilyen természetességgel gondolnának az emberek, ezért a kezdeményezés célja, hogy mindenki biztonságos és megbízható módon használhassa a számítógépet.

Az alelnök szerint a Microsoft a jelentős haladást ért el, amely a cég technológiai beruházásai, iparági vezető szerepe és az ügyfeleknek nyújtott tájékoztatás területén nyilvánul meg, ennek ellenére nem elbizakodottak, s a Microsoft tudatában van, hogy még hosszú út áll előtte.

A "megbízható számítástechnika" kezdeményezés eredményeképpen mind a termékeken, mind a Microsoft belső folyamatain egyértelműen megfigyelhető a technológiai haladás. A Microsoft biztonsági, technológiai és stratégiai csoportja, valamint a vállalat számos egyéb részlege közötti együttműködés eredményeképpen mára spamellenes és adatvédelmi technológiák működnek a Hotmailben, az MSN-ben, a Microsoft Office 2003-ban és a Microsoft Exchange Server 2003 kiszolgálóban. A Microsoft Windows XP és a Microsoft Office XP új hibabejelentő technológiája automatikusan rögzíti a termékek és a szolgáltatások hibáinak adatait, és felkínálja a felhasználóknak a lehetőséget, hogy beküldjék ezeket az adatokat a Microsoftnak, elősegítve ezzel a termékek tökéletesítését. Az Office 2003 és a Windows Server 2003 tartalomvédelmi technológiái pedig az e-mailekkel, az Excel-táblázatokkal és az Office-dokumentumokkal kapcsolatos információvédelmi aggályokra kínálnak megoldást.

Az elmúlt év legjelentősebb technológiai előrelépése a Windows XP Service Pack 2 (SP2) volt, amely jelentős mértékben továbbfejleszti a Windows XP operációs rendszert, és számos tekintetben hozott előrelépést a biztonság és az adatvédelem területén. Az SP2 2004. augusztusi kibocsátása óta több mint 140 millió felhasználó töltötte le a programot. A szervizcsomag biztonságosabb alapbeállításokat kínál, jobban szabályozhatók vele a biztonsági és az adatvédelmi szolgáltatások, valamint fejlettebb biztonsági frissítési funkciókat nyújt – jelentette ki Charney.

Azóta történt

Előzmények