A Kinecttel újra izgalmassá válik a PC

A Microsoft tegnap – a Steve Ballmer vezérigazgató által január elején bejelentett menetrendet tartva – piacra dobta a Kinect mozgásérzékelő windowsos PC-khez készült kiadását. A készülék az eredetileg a vállalat játékkonzoljához fejlesztett, rendkívül sikeres kiegészítő enyhén, az eltérő igényeknek megfelelően módosított változata. A cég arra számít, hogy a Kinect for Windows a hozzá adott szoftverfejlesztői környezettel együtt a számítógépes élményt megreformáló alkalmazások fejlesztését teszi lehetővé, és ezeken keresztül ma még elképzelhetetlen lehetőségeket nyit meg.

A windowsos eszköz egyik újítása az ún. közeli mód (Near Mode), mely a kamerákhoz közelebb is képes megbízhatóan észlelni és felismerni a mozgást. Míg az Xbox 360-hoz készült eredeti fél méter távolságnál közelebbi témákat nem látott – és az 50 centiméteres közelpont is csak ideális fényviszonyok mellett volt tartható –, addig a PC-s verzió 40 centiméterről is vezérelhető. Emellett továbbfejlesztett a hangfelismerés és mozgáskövetés került az új változatba, amelyből akár négyet is hozzá lehet kötni egy számítógéphez.

A windowsos Kinect egyelőre egy tucat országban – Ausztráliában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Írországban, Japánban, Kanadában, Mexikóban, Németországban, Olaszországban, Új-Zélandon, Spanyolországban – vásárolható meg 249 dolláros vagy annak megfelelő áron. Ennél az xboxos változat jóval olcsóbb: hivatalosan 130 dollárba kerül, de van, ahol 99 dollárért is beszerezhető. A Microsoft szerint a jelentős árkülönbséget az új fejlesztések mellett az magyarázza, hogy a konzolhoz készült kiadást ártámogatással adták, ahogy az alapgépet is, hiszen ott a játékokból és a további szolgáltatásokból folyik be a nagyobb bevétel.

Jó tudni ugyanakkor, hogy a hardvert, valamint a hozzá ingyenesen járó fejlesztői környezetet (SDK) és runtime-ot nem otthoni felhasználóknak, hanem fejlesztőknek, vállalatoknak és intézményeknek kínálja a cég. Ami annak tükrében nem meglepő, hogy az eszközhöz nem jár semmiféle szoftver, amivel használni lehetne, egyelőre a fejlesztőknél a labda, hogy elkészítsék a Kinect lehetőségeit kihasználó alkalmazásokat.

„Csupán egy évvel ezelőtt dobtuk piacra az Xbox 360-hoz készült Kinectet, még csak most kezdjük kapargatni a lehetőségeknek felszínét. A határ a csillagos ég! Világszerte több mint 300 vállalat vesz részt a tesztprogramunkban, és olyan dolgokat csinálnak, melyekről álmodni sem mertünk” – beszélt a készülék potenciáljáról a BBC-nek Craig Eisler, a Kinectért felelős Microsoft-vezető. A cég által elképzelt felhasználási lehetőségek közül néhányat a fenti videó villant fel.

A Kinect for Windows az első félévben hivatalosan biztos nem kerül forgalomba Magyarországon, árulta el lapunknak a Microsoft hazai leányvállalata, sőt, egyelőre azt sem tudni, hogy egyáltalán szerepel-e a tervekben a magyarországi forgalmazás. A hardver és az SDK Windows 7, Windows Embedded Standard 7 és Windows 8 Developer Preview operációs rendszereken működik.

A Microsoft játékkonzoljához készült Kinect egyébként világrekordot döntött: ennél jobban startoló eszköz a szórakoztatóelektronikai készülékek között sosem volt, három hónap alatt több mint 8 millió darabot adtak el belőle.

Azóta történt

Előzmények