A Microsoft ígéri, hogy visszahozzák az elveszett adatokat

Nemrég számoltunk be arról, hogy egy nem túl szerencsésen megválasztott technológia keretében egy rosszul elvégzett frissítés miatt igen sok felhasználó tárolt személyes adatai kerültek veszélybe a Microsoft leányvállalata, a Danger, illetve a T-Mobile amerikai cégének közös üzemeltetésében működtetett Sidekick okostelefonok esetében.

A lehetséges adatvesztés egyik oka, hogy a Sidekick nem rendelkezik háttértárolóval, hanem minden személyes adatot (telefonkönyv, naptár stb.) online, a szolgáltató szerverén tárol, a másik pedig az, hogy a Danger által egy frissítéssel megbízott külsős cég (Hitachi Data Systems) hibázott a munka során, s nagyon valószínű, hogy nem készítettek biztonsági mentést az adatokról. A kezdeti jelentések arról számoltak be, hogy az érintettek mindent megtesznek az adatok helyreállításáért, de közleményükben is jelezték, hogy kevés esélyt látnak erre.

A Microsoft mindenesetre igyekszik fenntartani a reményt, s szombati, majd vasárnapi közleményükben egyértelműen arra utaltak, hogy bár nagyon nehéz lesz, de megoldják a problémát. Ennek némiképp ellentmond talán, hogy a T-Mobile időközben felfüggesztette a Sidekick készülékek árusítását, s arról még mindig nem tudni részleteket, hogy mi is volt az üzemzavar pontos oka, s azt sem, hogy a több mint egymillió eladott telefon közül hányat érint a lehetséges adatvesztés. Pletykák persze bőven vannak, rebesgetik, hogy a Microsoft nem megfelelően hajtotta végre a Danger integrációját, beolvasztását, arról is beszélnek, hogy az összevonás miatti leépítéseknek áldozatul esett Danger-alkalmazottak partizánakciója állhat a háttérben, de mindezek mindeddig csak spekulációk.

Azóta történt

Előzmények