Szakít egymással a Monster és a Beats

A Beats fülhallgatók története igazi sikertörténet. Az olcsónak nem mondható, ám kétségtelenül minőségi kiegészítők rendkívül népszerűek, az Egyesült Államokban rengeteg híresség és zenész is ilyen eszközöket használ, melyek ebből adódóan videoklipekben is gyakran szerepelnek, ám ennél is fontosabb, hogy a végfelhasználók körében is népszerűek. Az NPD Group egyik felmérése szerint a Beats és a Monster együttműködésének eredményeként létrejövő termékek tavaly az 1 milliárd dolláros fejhallgatópiac 53 százalékát adták. Arról nem is beszélve, hogy a cégpáros elsődleges profilját a drága audiokábelek adják.

A Beats Electronics egyik tulajdonosa a híres rapper, Dr. Dre, érdekes módon azonban mégsem az ő szájából, hanem Jimmy Iovine szájából hangzott el, hogy a Beats szárnyalása előtt a fülhallgatók úgy néztek ki, mint az orvosi felszerelések. Ettől függetlenül a vállalat most szakít a Monster Cable-lel, nem újítják meg az öt évre szóló együttműködési szerződést. A dolog hátterében a Businessweek beszámolója szerint anyagi természetű nézeteltérések állnak, a kezdetben jó viszonyt ápoló cégek nem tudták eldönteni, hogy melyikük szerepe nagyobb a sikerben és kit illet meg egy nagyobb részesedés a bevételből. Magukat a fülhallgatókat egyébként a Monster gyártotta, és a tervezésben is részt vettek, a mostani CES alatt azonban a cég egyik vezetője már a Beats nélküli jövőt építette: nyolc fülhallgatót mutattak be, melyek már korábbi partnerük termékeinek konkurenseiként kerülnek piacra.

Előzmények