Az egész történet a tavaly bevezetett keresőcserével kezdődött, amióta a Google kiemelt favorizálása helyett a helyi keresőpiacokon befolyással bíró más keresőket kínál a Firefox beépítve. Így került Amerikában a Google helyére a Yahoo!, Oroszországban a Yandex (Jandeksz), míg Kínában a Baidu (Pajtu).
A hétfő óta elérhető Nightly verzió azonban továbbviszi ezt a gondolatmenetet, és a helyi igényeknek jobban megfelelő keresés mellett megjelenik a helyi szokásokhoz jobban illeszkedő, esetleg helyileg már népszerű kinézet is.
Ennek érdekében a Mozilla helyi márkák tulajdonosaival szerződött. Bár az alapértelmezett keresőváltás a magyar nyelvű változatot nem érintette, de a magyar verzió ikonja 18 hét múlva – az akkori stabil Firefox megjelenésével – új, itthon jobban ismert karakterrel lesz reprezentálva, ezzel is növelve a Firefox elfogadottságát és közkedveltségét. Ugyanilyen váltás várható a Thunderbird esetében is.
Az előzetes tervek szerint a Firefox magyar változatának ikonja így fog kinézni:
A Thunderbird ikonját pedig ilyenre tervezik változtatni: