A brit kormány bejelentette, hogy egy új szervezetet hoznak létre jövő tavasszal, melynek dedikált feladata lesz az országban működő nagy nemzetközi tech vállalatok felügyelete.
A 2021 áprilisában felállítandó Digital Markets Unit (DMU) ügynökség a jelenleg is működő verseny- és piacfelügyeleti hatóság (Competition and Markets Authority – CMA) fennhatósága alá fog tartozni, és legfontosabb célja az lesz, hogy bevessen és alkalmazzon egy olyan új szabályozást, mely a jelenleginél szigorúbban korlátozza a nagyvállalatokat annak érdekében, hogy a kisebb versenytársak ne kerüljenek behozhatatlan hátrányba a piacon.
A már kidolgozás alatt álló új szabályozás nagy hangsúlyt fog fektetni a fogyasztói jogokra, az adatok feletti kontrollra, a jelenleginél sokkal nagyobb átláthatóságot írnak elő a vállalatok számára, az ügyfelek lehetőségeit kibővítik a tekintetben, hogy akarnak-e személyre szabott reklámokat kapni stb. Amennyiben a vállalatok nem tartják be ezeket a szabályokat, bírságra is számíthatnak.
A kormányzat már 2019 óta tervezi a szabályozás átalakítását, melyet a CMA is szorgalmaz, ugyanis egy nemrég készült jelentésükben rámutattak, hogy a jelenlegi szabályozás már nem alkalmas a hatékony beavatkozásra, a fogyasztók védelmére és a verseny biztosítására.