Több mint egymillió ügyfél adatait lopták el a Neckermanntól

Az utóbbi hetekben különösen megsokasodtak a nagy rendszerek, nagy cégek ellen indított hacker-, illetve crackertámadásokról szóló hírek. Mára, június 1-jére is jutott egy, ugyanis tegnapi keltezésű közleményében a Neckermann jelentette be, hogy a csomagküldő szolgálat informatikai rendszerét május 26-án támadás érte, és a behatolók 1,2 millió német ügyfél adatait, nevüket és e-mailcímüket szerezték meg. A vállalat tájékoztatta az illetékes adatvédelmi hatóságot, ezzel egyidejűleg pedig feljelentést tettek ismeretlen tettesek ellen.

A közlemény szerint a behatolás nem a fő, hanem a „kiegészítő” rendszert érintette, az online vásárlásokat közvetlenül lebonyolító szerverekhez a betörők nem fértek hozzá. A megszerzett adatbázis a nyereményjátékokban részt vevők adatait tartalmazta, de a neveken és az e-mailcímeken kívül más információ nem került ki. A cég szakemberei a támadás napját azonosították ugyan, de ennél pontosabban egyelőre még nem tudták meghatározni az időpontot.

A Neckermann értesítette az érintett ügyfeleket a történtekről, létrehoztak egy ingyenesen hívható segélyvonalat, hogy tájékoztassák és segítsék felhasználókat, a kompromittálódott szerveren pedig változtatásokat hajtottak végre, hogy biztonságosabbá tegyék a működést.

A késedelmes nyilvánosságra hozatal okait firtató kérdésekre a vállalat azt válaszolta, hogy „A hackertámadások az internet korában egyre gyakoribbak és mind több cég kénytelen ezekkel számolni.”

Azóta történt

Előzmények