Olyat tett a Netflix, amire senki sem számított

Többé nem számol be az előfizetői tábor növekedéséről a Netflix, ennek pedig nem igazán örülnek a szakemberek.

A Netflix a múlt héten jelentette be, hogy 2025-tel kezdve többé nem teszi közzé az előfizetők számának alakulását. Az elemzők azóta sorra adnak hangot aggodalmuknak, szerintük mindez növekedési aggályokat vet fel, ráadásul a riválisok is követhetik ezt a lépést, márpedig az ágazat „egészségi” állapotát pont ezzel a kulcsmutatóval szokták értékelni.

A befektetők és elemzők régóta a streamingpiac előfizetői növekedéseit veszik alapul a cégek értékelésénél.

Miután a Netflix a jelszómegosztással leszámolt, az előfizetői tábora pedig három negyedéven át újra nőtt, a cég azt mondta: többé nem osztja meg az előfizetői tábor alakulásának adatait, inkább az árbevételre és a nyereségre koncentrál (és azt akarja, hogy ezek alapján ítéljék meg). Elemzők szerint az ágazatokban együtt lépnek, így ha egy kulcsszereplő tesz valamit, akkor a riválisok is követhetik.

A szakértők most aggódnak, hogyan akarja fenntartani az előfizetői tábor növekedését a Netflix, amely az első negyedévben 9,3 millió további ügyfelet szerzett. Az Antenna adatai szerint az USA-ban egyre lassul a növekedés, 2023-ban megfeleződött.

Míg egyesek a lépést azzal hozzák összefüggésbe, hogy a Netflix a piac uralkodó királya, addig felvetik a kérdést, hogy hol van a plafon?

A Netflix árfolyama egyébként július óta a legnagyobbat esett múlt pénteken, mivel a második negyedéves előrejelzéseik alulmúlják a várakozásokat.

A cég azt mondja: a jövőbeli növekedést inkább a műsorok kínálatával és minőségével generálná, valamint a reklámüzlettel. A jelentések szerint az NBA médiajogaiért is tárgyalhatnak, mivel a fizetős tévéipar nagy szeletét adják a sportok, ezek globalizációját pedig tovább gyorsíthatja a Netflix.

Azóta történt

Előzmények