Teljes káosz: lekapcsolták a netről a fél kontinenst

Gondokkal küszködött az Optus Ausztráliában, így a kontinens felét lekapcsolták az internetről és a mobilhálózatról: milliókat érintett az igen kellemetlen eset, amelynek az oka ismeretlen. Akaratlanul is remek példával szemléltették, mi lesz a társadalommal, ha ennyire mindent online rendszerekre köt.

A modern világ esetleges gondjait és berendezkedéséből adódó nehézségeket jól tükrözi az Optus esete: Ausztrália második legnagyobb internetszolgáltatójánál valami balul sült el, az emberek pedig sorra tapasztalták, hogy semmi sem működik.

Volt, akinek a macskáját nem etette meg a Wi-Fi-s ételadagoló, volt, aki a gyógyszereit nem tudta kiváltani, mivel nem működött az elektronikus recept.

Mindegy, hogy vásárlásról, fizetésről, orvosi ellátásról van szó, 9 órára teljesen kiesett az Optus szolgáltatása (amely az ország interneteléréseinek 40 százalékát biztosítja), a telefonhívásokkal együtt – így gyakorlatilag a fél kontinenst mindentől elvágták. Az eset milliókat érint.

Akaratlanul is remek példával szemléltették, mi lesz a társadalommal, ha ennyire mindent online rendszerekre köt.

Márpedig a trend egyértelmű, készpénz helyett az érintésmentes fizetések felé tolódik minden, továbbá az orvosokhoz is online vagy telefonon kérnek időpontot. A szakértők szerint nagyon függővé váltunk, ezzel a valósággal a legtöbb ember viszont nem szembesült eddig.

Sokan estek pánikba, hiszen sem a banki szolgáltatásaikat, sem a Google-t nem érték el, ez rengeteg ember számára az elveszettség érzését keltette. De volt, aki még a lakásába sem jutott be, mert az ajtót internetes, mobilos appon keresztül lehet nyitni. Az üzletek vagy készpénzt kértek, vagy elküldték a vásárlókat, a visszatérő vevőknek pedig későbbi fizetés reményében hiteleztek.

Megdöbbentő módon azóta sem tudják, mi okozta a kiesést, a rendszerek nagy részét azóta helyreállították, tartanak a vizsgálatok.

Azóta történt

Előzmények