Óriásfúzió az amerikai távközlésben

Megszületett a megállapodás az amerikai Sprint Corp. és a Nextel Communications Inc. között: az egyezség értelmében a Sprint – részvénycserés és készpénzes ügylet keretében – 35,17 milliárd dollárért megvásárolja a mobilszolgáltató céget.

Az amerikai mobilpiac harmadik legnagyobb szereplőjének számító Sprint kisebb riválisa, az ötödik helyezett Nextel Communications Inc. – főként mobiltelefonos walkie-talkie szolgáltatásainak köszönhetően – a leghűségesebb ügyfélkört tudhatja magáénak. Az egyesüléssel létrejövő cég piaci értéke a Financial Times szerint 70 milliárd dollár lenne, előfizetőinek száma pedig 39 millió fő. A fúziós tárgyalásokat pár napja még mindkét fél piaci pletykának minősítette, de a befektetők – ezek szerint jó érzékkel – ráharaptak a két cég részvényeire.

A fúzió révén az egész országra kiterjedő hálózatot fenntartó mobilszolgáltatók száma ötről négyre csökken. A piacot 47 millió előfizetővel a Cingular Wireless vezeti, a második a – 45 százalékban a Vodafone tulajdonában lévő – Verizon Wireless. A Spring a Nextellel egyesülve is harmadik marad, de megközelíti a 42 millió előfizetővel rendelkező Verizont és jelentősen növeli előnyét a negyedik T-Mobile-lal szemben.

Azóta történt