Pörög az online álláskeresés

Európa-szerte mind népszerűbbek az álláskereső weboldalak. Idén májusban közel 51 millióan keresték fel az állás- vagy tanfolyam-közvetítő, illetve karrier-tanácsadó oldalakat, amely mintegy 30 százaléka a vizsgálatba bevont európai országok – a bővítés előtti EU-tagországok – nethasználóinak – derül ki a comScore Media Metrix piackutató jelentéséből. A 2006. májusi adatok szerint az ebben az iparágban vezetőnek számító Monster karrier-tanácsadó (http://www.monster.de/) látogatottsága változatlan, az oldalt havonta 9,2 millió egyedi látogató keresi fel. E mutató alapján a szájt 15 hónapja áll az élen, s az előző évhez képest 28 százalékos növekedést könyvelhet el. A második helyen a német Munkaügyi Központ honlapja áll, 3,8 millió egyedi ügyféllel, a harmadik és a negyedik helyen pedig a francia nemzeti munkaügyi oldal (ANPE) és az angol nyelvű Stepstone szerepel, 3,4, illetve 3,1 millió egyedi látogatóval.

Az óriási érdeklődés azonban nem egyenletesen oszlik el Európában, s ebben nincs is semmi meglepő, hiszen az online munkakeresés kedveltsége nyilvánvalóan összefüggésben áll az adott ország IT-technológiai fejlettségével. Így aztán szinte előre kitalálható, hogy az ilyen típusú szolgáltatást igénybe vevők aránya Norvégiában és Svédországban a legmagasabb (47, illetve 44,9 százaléka a nethasználóknak), míg Németországban hozzávetőleg a 29,9-es európai átlagot hozzák (26,3 százalék). Az európai lista végén az olaszok (21,4 százalék) és a portugálok (15 százalék) állnak.

Azóta történt