Ráncfelvarráson esik át a Foursquare

Jelentős átalakításon esik át a világ legismertebb, helymegosztáson alapuló közösségi szolgáltatása. A megújult Foursquare a kozmetikázott külső mellett még néhány jelentős extra funkcióra is szert tesz; a héten érkező frissítés telepítésével a programban található térkép teljes mértékben testre szabható lesz, továbbá egyéb, az új helyek feltérképezésének segítségét szolgáló funkciók is helyet kapnak. A frissen beépítésre kerülő készségek mellett a régebbiekre is gondoltak a fejlesztők: a tavaly márciusban debütált helyajánló, az Explore szolgáltatás is megújul, így jelentősen könnyebb lesz az éppen aktuális igényeinknek megfelelő létesítmény vagy placc felfedezése.

Ezúttal nem csak a felhasználókra gondol a két alapító  –  Dennis Crowley és Naveen Selvadurai a vállalat a 2009-es fennállása óta először próbálkozik meg azzal, hogy pénzt is szerezzen munkájával. Teszik mindezt úgy, hogy a különböző cégeknek bérelhető felületet biztosítanak, amik az új megoldásban kvázi „virtuális neontáblaként" funkcionálnak majd: „az újragondolt alkalmazásunkban a hirdetési rendszernek köszönhetően a vállalkozások immáron reklámozhatják is az akcióikat".

A megoldás nem csak a felhasználóknak kedvez, hanem a cégeknek is: Crowley a Mashable-nek adott interjújának további részéből kiderül, hogy a megközelítőleg húszmilliós felhasználói adatbázis által a különböző szolgáltatói létesítményeknek a bejelentkezési szokások alapján egy meglehetősen pontos képet tudnak adni arról, hogy milyen emberek is érdeklődnek a helyeik iránt, ergo célzottabb reklámokkal tudják bombázni a közönséget.

A mobileszközökön futó alkalmazás frissítése a héten várható. Az eddig tapasztalatok szerint első körben az Apple-termékek tulajdonosai élvezhették az új szolgáltatások nyújtotta előnyöket, ám ha a cég valóban komolyan gondolja pénzszerzési szándékát, akkor ésszerűbb lépés lenne, ha az új verzió egy napon jelenne meg mind Androidra, mind iOS-re.

Azóta történt

Előzmények